Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp mig inden jeg skriver under. Konsulent job.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har sagt ja til at blive konsulent/sælger for et firma. Det er et studiejob, så det er bare for hyggen.

I kontrakten står der selvstændig konsulent, menes der selvstændig som i at jeg skal have mit eget cvr.? Kan jeg ikke bare oplyse skat hvad jeg har tjent? Der står det er eget ansvar det med skat. 

Konsulenten får 15% af den realiserede omsætning! eksl. moms, vil det sige at hvis jeg har mit eget cvr. , så skal min omsætning plusses moms? 

Mit vigtigste spørgsmål er om jeg kan gøre det uden cvr. , og oplyse skat om det som alm. løn? 

Håber nogen vil hjælpe. På forhånd tak.

Henriette

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Jan 14
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror du måske ikke nærmere det er at du skal arbejde selvstændigt?

Mvh

Mathias

Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal holde homeparties hvor varene bliver bestilt direkte på deres side. Jeg har kun en kollektion at vise. Jeg får så procent af omsætningen. Det bliver jo ikke alverden i indtjening. Kan det ikke bare ses som en løn jeg får fra firmaet?

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Oct 11
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Lokkeduen:
Mit vigtigste spørgsmål er om jeg kan gøre det uden cvr. , og oplyse skat om det som alm. løn?

Det mener jeg, du kan så længe, du ikke tjener mere end 50.000 på 12 mdr. bemærk dog at det er følgende 12 mdr. dvs. at det ikke bliver "nulstillet" ved nytår. Jeg er dog ikke sikker på dette.

Måske kan John Hannover svare på dit spørgsmål. se hans blog her. 

Med Venlig Hilsen

Søren Mathias Nielsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Lokkeduen:
Mit vigtigste spørgsmål er om jeg kan gøre det uden cvr. , og oplyse skat om det som alm. løn?
klart og tydeligt nej. Arbejdsgiver må aldrig betale noget til en CPR person uden at indberette det til skat som bidragspligtig B indkomst, eller betaler han sort, og ved selvangivelsestid er rubrikken for honorar også låst, idet KUN arbejdsgiver må/skal indberette for CPR - se http://johnhannover.blogspot.dk/2014/02/indberetningspligt-skat.html

Du skal med andre ord - hvis arbejdsgiver skal ha sit - i mine øjne fjollede krav igennem om selvstændighed, ha dig et CVR og da du jo ikke skal registreres for andre pligtelser, med moms

OM det du skal lave så er selvstændig virksomhed er så også et spørgsmål, du lyder ikke til at ha spor risiko og så kan det også af den grund forkastes af skat -se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html som jo i høj grad også kan gå ud over din arbejdsgiver

Hvorfor vil han ha det sådan? Hvorfor ikke ansætte dig på helt ren provision helt som han vil her, men betale det som helt almindelig løn med a-skatte træk - det kan han da helt lovligt gøre, og det er vel ikke en periode der giver ham opsigelsesvarsel eller andet af betydning.

Jeg synes du skal forklare, at det er for meget at skulle stifte virksomhed med moms for dette,og at det tilmed kan være tvivlsomt skattemæssigt (med mindre du selv skal købe de varer du på ren provision sælger) og at det er meget sikrere for arbejdsgiver bare at gi dig det beløb du tjener i provision som helt almindelig løn, enten han så vælger a løn eller bidragspligtig b indkomst

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar. John Hannover. Bedre sent end aldrig.

Venlig hilsen

Henriette Hansen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)