Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder man ud af om der er patent på et produkt?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har fået en ide omkring et produkt, som jeg har i sinde at udvikle. Jeg har brugt en del tid på at undersøge om det allerede findes, og jeg har fundet 2 firmaer der laver dette produkt. Jeg vil dog lave produktet noget anderledes, end de 2 firmaer. Der er kæmpe marked for dette produkt og potentialet er enormt. Jeg er dog i tvivl om, hvordan jeg finder ud af om de 2 andre firmaer har patent på produktet. Jeg har selv prøvet at søge på dkpto.dk men kan intet finde på produktet.

Er der nogen der ved, hvordan man finder ud af om der er patent på et produkt?

Jeg vi nødig bruge en masse tid og penge på det, hvis der allerede er patent på produktet og jeg ikke kan udvikle produktet.

Håber på hjælp fra jer :o)

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

google har en søgemaskine for patenter....gå ind på din normale version og søg på google patents. Prøv derefter at teste produktnavn, virksomhedsnavn og evt ejernavn.

Husk at man normalt kun har patent i (tror det er) 20 år, så hvis du finder patent så tjek udløb...

Fra København
Tilmeldt 9. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil være helt sikkert kan du betale f.eks. patent og varemærkemærkestyrelsen for at lave en patent undersøgelse for dig

Fra Holstebro
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 37
Fra  www.miltersen.dk Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det er en god ide, at sikre, at du ikke krænker andres patent.

Du kan få lavet en såkaldt nyhedsundersøgelse relativt billigt.

Jeg har før brugt http://patent-nord.dk/ de har nogle meget rimelige pakkeløsninger.

Måske kan du endda få tilskud til det fra start vækst. www.startvaekst.dk

Venlig hilsen

Mads

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Et normalt patent kan maksimalt være i kraft i 20 år, tiden kan være længere for lægemidler, der kan også ligge brugsmodeller (utility models) .

Vi har også erfaring med søgninger i patent databaser, som de forskellige patentmyndigheder selv benytter.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)