Jesper, læs det igen. Julekortet var sendt med afsætning for øje og bliver af den grund omfattet af Markedsføringsloven.
Det er stadig lovligt, at sende mails til hvem som helst, hvis det ikke er med salg for øje. Man kan dog argumentere for, at de fleste mails sendt af virksomheder til en gruppe potentielle kunder, er sendt med henblik på salg, selvom der ikke bliver givet nogle specifikke tilbud i mailen. Men der er tilfælde hvor man også kan argumentere for det modsatte.
Martin jeg er nu ganske overbevist om at jeg har ret.
intet sted står der i mit link at der var tale om en mail med salg for øje, derimod skriver forbrugerombudsmanden, at loven skal fortolkes bredt dvs branding falder inden for paragraf 6. Men lad os ikke skændes om det, vi bliver næppe enige.
Hvis ikke du allerede har fundet en løsning, kan du måske anvende vores platform eMarketeer. Det er egentligt et system til håndtering af nyhedsbreve, men de funktioner, du efterspørger, ligger i platformen, så du kan lave segmenterede udsendelser med dynamisk indhold afhængig af modtageren. Vi har flere kunder, der anvender platformen på ad hoc basis til projekter som dette, så er du interesseret, kan du få en demokonto og teste af. Tjek www.marketingmanagement.dk.