Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Du skal det satme være !

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Mar 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej, 

I denne uge var jeg så heldig at høre den kære Martin Thorborg holde foredrag i Aalborg, om det at opstarte virksomhed, være iværksætter og generelt det at gå 110 % målrettet efter din passion. Det var skide fedt og vældig inspirerende at høre Martin fortælle om egne oplevelser og hans syn på hvad der gør en iværksætter god. Jeg hæfter mig specielt ved budskabet "gå efter din passion, og så gør´ det!". Efter dette inspirerende foredrag sad jeg med fornemmelsen af at nu skal det satme være! Jeg har længe gået med tanken om at opstarte egen virksomhed, derfor tog jeg fat i et par venner fra mit studie og vi er nu i fuld gang med at lave et projekt om vores forretningsplan


Vores uddannelser har givet os diverse digitale kompetencer, samt kompetencer indenfor produktion af video. Disse kompetencer blandet med vores store passion for det digitale, film produktion og generelt marketing gør at vi vil opstarte en virksomhed indenfor dette.

Det vil derfor være awesome, hvis alle i dygtige iværksættere ville hjælpe mig og min gruppe her i opstartsfasen. Vi er igang med en markeds- og konkurrentanalyse, så gerne kom med råd, vejledning eller gode tips til hvordan man kan foretage en god og solid analyse af et marked og konkurrenter.

På forhånd tak .

Vh Kasper :)   

Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 207
Fra  TP CON Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Ja, undskyld altså....nu skal jeg lige lege djævelens advokat (det falder mig osse ret naturligt ;-) og kommentere:
- analyse af konkurrenter: Der er mange, de er formodentlig større i gennemsnit og de har allerede en bid af markedet og de får sikkert endnu større bid mens de er aktive i markedet og I sidder på jeres flade r.. og analyserer marked....

- marked: Det er ret uinteressant hvordan et marked er. Det er meget mere interessant at I gør jer bevidste om hvad I egentlig kan og vil, jeg mener at vide at der er andre der laver "filmproduktion" og "generel marketing"???.     

Så frem med et stykke papir og en nyspidset blyant og så skriv op, HVAD I vil tilføre markedet? Noget nyt? Noget billigere? Noget nemmere? Eller hvad?

Husk at marked ikke altid er noget der ER, det kan osse være noget man SKABER selv.... Jeg er så gammel, at jeg huske at IBM i 60erne analyserede sig frem
til (efter formodentlig have brugt millioner af dollars) at behovet for computere (mainframe ganske vist) i hele verden var ca 500 styks.....så at begynde at lave PCere som det hed dengang, var spild af tid og penge....Min pointe er, at hvad markedet ER, er vel et eller andet sted ligemeget, det er vel ulige meget mere interessant hvad I kan udvikle det til?

Så det er mit råd: Skrot det analysering og kom ud i virkeligheden og fortæl hvad I kan og vil.. ryst træet og se om der ikke falder lidt æbler ned!

Og unge Thorborg ;-) siger det jo sådan også "gå efter din passion og så gør det!"...han siger ikke "Gå efter din passion og analyser om det kan vare sig!"

Så det er såmænd også mit råd, kom nu bare igang, og få budskabet ud, så kan I altid analysere en anden gang...eller lade være :-)

God week end.   

 

 
 

Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 207
Fra  TP CON Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom P Jensen:
det kan vare sig!"
svare sig, mente jeg selvfølgelig...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)