Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feriepenge til mine tidl. medarbejdere

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Aarhus N
Tilmeldt 13. May 13
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

I efteråret havde jeg 6 ansatte på deltid(i en periode på 3 måneder), som var timelønnet, hvor lønsystemet(danløn) vidstnok blev sat til at lægge 12,5% af hver løntime til som feriepenge. Jeg er ikke særlig skarp i Danløn, men mine medarbejdere fik deres penge og lønseddel til tiden. AM-bidrag og ATP blev også trukket korrekt, så der burde være check på det hele. Burde ikke skylde nogen noget.

Troede jeg.

Indtil der dukkede et brev op fra FerieKonto omkring: "I har ikke indberettet feriepenge til Feriekonto for optjeningsåret 2013".

Nå for søren, tænker jeg så; det må jeg da hellere lige få styr på!
Der er således en linje i brevet der siger at man kan gå ind på www.feriekonto.dk og gå ind under "erhverv" for mere information.

Men hvis i lige prøver at klikke på linket ovenfor, så vil i hurtigt finde ud af at siden nu henviser til borger.dk og der ikke er noget der hedder "erhverv" på den side.

Hvad gør jeg nu??

Min plan var at logge på danløn, finde ud af hvad jeg skylder hver tidl. medarbejder i feriepenge, og så forhåbentlig betale/indberette det på deres website(feriekonto) - men det ser ikke ud til at det kan lade sig gøre.. Kan jeg overføre pengene manuelt til hver tidl. medarbejdere, og se bort fra feriekonto?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du tjekket om Danløn har beregnet feriepenge for dine medarbejdere?  Det vil du kunne se på deres lønsedler som du kan finde på Danløn.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 13. May 13
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps den har taget både antal feriedage + feriepenge for hver måned med Smile

Rettet:

Kan se at den for hver lønperiode på punktet:

"Overfør SH-saldo til feriepenge" har været sat til NEJ

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

MikeRiess:
Jeps den har taget både antal feriedage + feriepenge for hver måned med

Så kan du jo hurtigt finde ud af hvad du skylder de enkelte medarbejdere. 

Fra Aarhus N
Tilmeldt 13. May 13
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

helt klart! og fedt du svarer Ravn, men det er ikke det mit spørgsmål går på..

Det er om jeg kan lave en manuel overførsel direkte til hver medarbejder, eller om jeg SKAL ind over feriekonto systemet + hvordan jeg gør det, når deres vejledning i brevet ikke holder længere fordi de har ændret deres website..

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal ind over feriekonto.

Feriepenge er sandelig ikke noget den almindelige timelønnede selv må få adgang til at administrere i dette land.  Det er for lang tid siden vedtaget, at den almindelige lønmodtager er for dum til selv at spare op til ferien.  Derfor har man opfundet Feriepenge, en påtvunget sparegris.  Og bagefter er forudsætning for at komme til sine retmæssige opsparing at man holder ferie...

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har været i en tilsvarende situation på et tidspunkt.
Jeg ringede til Feriekonto og fik dem til at sende et kontoudtog.
Så betalte jeg, og smed bilaget i kuverten til min bogholder.
Det er vigtigt at få betalt, så dine tidligere ansatte ikke står uden mulighed for at få udbetalt feriepenge, så det skal du prioritere. Så må du efterfølgende finde ud af at få det bogført korrekt.

Hans

Fra Aarhus N
Tilmeldt 13. May 13
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay Smile

Men hvad gør jeg så - som jeg skrev ovenfor, så er den automatiske overførsel ved en fejl blevet slået fra i danløn.. Så hvordan "får jeg det ind over" feriepenge systemet?

EDIT:

Tak for svaret Hans! Det gør jeg lige!

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er muligt, det stadig kan klares via Danløn. Hvis du lige kontakter mig på as@regnskabsskolen.dk, kan jeg se efter for dig.


/Anette

Fra Aarhus N
Tilmeldt 13. May 13
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Havde feriekonto i røret idag, og en vejleder fortalte mig at jeg skulle ind i eIndkomst og indberette det manuelt, hvorefter jeg så ville modtage et girokort fra feriekonto. Har dog ikke kunne finde nogen mulighed for at indberette nettoferiepenge manuelt i selve eIndkomst.
Skal jeg måske have gang i letløn for at få adgang til den postering hun taler om?
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)