Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansat i ægtefælles ApS firma! Hjælp

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 26. May 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:29 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Min mand har en selvstændig virksomhed, (kun ham) hvor han arbejder som konsulent for andre. Derudover driver han også en webshop i samme firma. Men nu har han så travlt, at han ikke kan nå det hele. Derfor har vi talt længe om at jeg som alligevel er træt at mit nuværende helt alm. Arbejde, kunne blive ansat i min mands firma, som alm. Lønmodtager og så drive hele webshoppen. Jeg synes det lyder vildt spændende og har brug for nye udfordringer og hvorfor så ikke ansætte mig, end en helt fremmed udefra. Har læst mig til at dette jo sagtens kan lade sig gøre...

Men nu kommer problemerne så. For hvordan er jeg stillet, hvis min mand af en eller anden grund må fyre mig eller jeg ikke har lyst at drive den wephop mere. Selvfølgelig må jeg finde mig et andet job jo, men hvis dette ikke lige er muligt? Hvad så, ingen ret til dagpenge eller kontanthjælp? 

Hvordan kan man udleve drømmen om at blive ansat i sin mands firma, men samtidig sikre sig selv, hvis tiden kommer hvor man ikke kan være ansat mere?

vi har børn, hus og mange udgifter, så man har jo ikke lyst til at komme i klemme nogen steder. 

Hjææælp kloge hoveder, synes det er noget kringlet

MVH fnup

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:39 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må påregne at hvis du som ægtefælle er ansat i din mands selskab eller som medhjælpende hustru i hans personlige virksomhed, så vil du netop som du frygter, ikke kunne forvente dagpenge (og formentlig samme med kontanthjælp men det forudsætter jo også at I ikke har kontanter og din mand ikke skal/kan forsørge dig).