Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har ''Indhent 3 Tilbud'' nogensinde virket for dig????

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har prøvet med forsikring og ud af de tre selskaber, der fik til opgave at byde ind på mine forsikringer, svarede 2 af dem mig aldrig.

Det er jo latterligt at selskaber der vælger at tilmelde sig denne form for marketing, ikke engang formår at svare kunden.

Efter en uge, kontaktede firmaet bag portalen mig og spurgte hvordan det var gået og om jeg havde modtaget 3 tilbud. Det kunne jeg jo ikke svare bekræftende på.

Efter endnu en uge, kontaktede de mig igen, men der gad jeg ikke engang bruge min tid på at svare på deres henvendelse.

Min løsning blev altså, at jeg selv ringede rundt - men en sælger fra Topdanmark fangede mig faktisk, mens jeg var igang med dette og aftalte assurandørbesøg. Det endte så med at blive dem, som jeg valgte. Og de vandt på både pris, service og ikke mindst ærlighed og viden.

Jeg kommer aldrig til at bruge den type portal igen. Det var simpelthen for komisk.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Flemming:
Jeg kommer aldrig til at bruge den type portal igen. Det var simpelthen for komisk.

Der er efterhånden mange, både køber og sælgere der oplever lignende.

Mon ikke det er lige så naturligt at lave sig sin egen licitation, og kontakte 3 uafhængigt af hverandre, i stedet for at bruge diverse portaler.

Så er du vel også mere sikkert på uafhængighed ?? udbyderne/sælgerne fra diverse portaler kan jo være at de kender hverandre, og aftaler diverse, herunder priser m.m. Wink

I har hørt om karteller Wink

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 01:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jesper | fastWEB:

Jeg ved at i hotel branchen, hvor man bruger Booking.com og Hotels.com, de tager imellem 12,5% og 15% for hver eneste booking der sker igennem deres sider, de procent lægger langt de fleste hoteller bare oveni den pris de tilbyder på de portaler. For hotellerne har ikke råd til at betale de 12,5 til 15% ekstra til portalerne, uden at tjene dem ind et andet sted, og der er jo kun kunden (Dig) til at betale.

Flere af de helt store hotelsites stiller faktisk som krav, at man man som hotel ikke må skilte med lavere priser selv. Gør man det alligevel, cutter de samarbejdet. 

Anyways, personligt har jeg både haft godt og dårlige oplevelser med danske RFQ-sites. Eksempelvis har jeg hjulpet et familiemedlem med en Autobutler opgave, som aldrig blev sat i udbud (sikkert fordi bilen lige var omregistreret). Modsat har jeg fået kompetent rådgivning fra en JUF.dk advokat, som fik mig overbevist om at det i mit tilfælde, var lige så smart at stifte et IvS som et ApS, selvom at opgaven oprindeligt lød på stiftelsen af et ApS. Spørger du mig kommer det mere an på hvor grundig den enkelte RFQ er, end om RFQ som koncept holder. 

- Emil

Tilmeldt 1. May 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Blücher:
Anyways, personligt har jeg både haft godt og dårlige oplevelser med danske RFQ-sites. Eksempelvis har jeg hjulpet et familiemedlem med en Autobutler opgave, som aldrig blev sat i udbud (sikkert fordi bilen lige var omregistreret). Modsat har jeg fået kompetent rådgivning fra en JUF.dk advokat, som fik mig overbevist om at det i mit tilfælde, var lige så smart at stifte et IvS som et ApS, selvom at opgaven oprindeligt lød på stiftelsen af et ApS. Spørger du mig kommer det mere an på hvor grundig den enkelte RFQ er, end om RFQ som koncept holder.

IVS er smart og der gælder stort set de samme regler som for ApS (man kan dog ikke stifte det for 1 kr. da det koster 670 kr. at stifte i gebyr ;). Bare vær opmærksom på at du lægger 25 % af dit overskud til side hvert år indtil du rammer 50.000 kr. hvorefter man så også kan omstifte IVS'et til et ApS)

Det er lidt af en jungle med alle de "hent 3 tilbud" i alle de forskellige brancher. jeg kan ikke forestille mig det virker for brancher hvor transaktionerne er for små dog. 

Det er vel også derfor det er i revisionsbranchen/advokatbranchen/bogholderbranchen/reperationsbranchen mv. at du ser alle de forskellige hent 3 tilbud med udbydere såsom www.Alego.dk www.JUF.dk og www.Agera.dk fx

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)