Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktidé til en virksomhed - Rettigheder?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Davs! Mit første indlæg herinde :)

Hvis jeg ligger inde med en ide til et produkt som vil passe godt til en virksomhed, hvordan håndtere jeg så dette? Uddybelse følger.

Jeg har på tegnebrættet, en produktide som jeg ikke selv har ressourcerne til at føre ud i livet. Men tilgengæld har jeg fundet et par virksomheder hvor jeg tror at det produkt vil passe godt sammen med deres øvrige produktion og design. Derfor vil jeg gerne sende eller præsentere min ide for dem. Men hvordan sikrer jeg mig at de ikke snupper ideen.. Skal jeg tegne et patent, eller det nok at jeg har dokumentation for at virksomheden er blevet tilbudt min ide?

Ser frem til at høre jeres svar :)

Mvh Michael

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke har ressourcerne til, at få produktet til markedet - så har du heller ikke ressourcerne til at få et patent. Hvis din ide kan bruges af andre virksomheder, så skal du få beskrevet din ide ned til nærmeste detalje, få lavet en PP-præsentation som præsenterer din ide i overskrifter uden at fortælle det hele.

Hvis virksomheden så har interesse i din ide, skal du bede dem om at underskrive en NDA. Når du har forklaret alt om din ide derefter, så kan I lave en form for licensaftale som betyder at de sådan set ejer ideen, men du modtager X kr. pr. solgt produkt.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

IPR Intellektuel Property Rights - skuffen er stor:

Du skal overveje at beskytte fra de(n) rigtige skuffe(r)

1. Teknisk opfindelse - stor eller lille, da enten patent eller brugsmodel

2. Det rene udseende - design beskyttelse

3. Tænk endvidere på varemærke beskyttelse og registrering af dit domænenavn / hjemmeside

tænk på flere sites for så vidt muligt at lukke af, www.eneret.dk har også www.patentere.dk www.ludvigsenpatent.dk og www.europatent.dk  - de andre gode navne som patent , opfinder og opfindelse . dk var desværre optaget..

Overvej også .com eller .nu Kig hos DK Hostmaster og se hvad der er ledigt

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)