Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nu er det slut med momsfrit betalingsgebyr!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Lysfelt:
Det ser ud til, at der fremover skal opkræves moms af gebyrer, som tillægges betalingen

Sådan har reglerne nu været de sidste par år. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er kun banker og andre finansielle instituttioner der har haft mulighed for dette. Vi har haft en længerevarende dialog med dem og fandt det ikke muligt/lovligt. 

Der er dog ikke moms på det betalingskort/transaktionsgebyr som pålægges via en kortbetaling (f.eks. gennem Nets). Hvis webshops pålægger moms af dette, er det forkert. 

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Pedersen:
Der er dog ikke moms på det betalingskort/transaktionsgebyr som pålægges via en kortbetaling (f.eks. gennem Nets). Hvis webshops pålægger moms af dette, er det forkert.

Det udsagn står i skærende kontrast til Martins link, som trods alt beskriver en praksis der har været gældende et par år.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Thomas Pedersen:
Der er dog ikke moms på det betalingskort/transaktionsgebyr som pålægges via en kortbetaling (f.eks. gennem Nets). Hvis webshops pålægger moms af dette, er det forkert.

Det udsagn står i skærende kontrast til Martins link, som trods alt beskriver en praksis der har været gældende et par år.

Ja, det er jo netop disse gebyrer, som skal pålægges moms!

Størstedelen af virksomhederne gør dog noget andet, da den generelle opfattelse er, at netop dette gebyr er momsfrit.

Hvis man sælger en momsholdig ydelse/vare, så skal man også tillægge moms på betalingsgebyret. Men det er selv store danske virksomheder, som ikke har styr på dette. 

Da jeg for få dage siden tankede min mobil op hos xxxx (firma uinteressant, men et af de store teleselskaber) blev der pålagt et momsfrit gebyr, hvilket jo i så fald er i strid med gældende lovgivning.

Kun hvis man sælger momsfrie ydelser/varer er det muligt at holde gebyret momsfrit.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Lysfelt:

Da jeg for få dage siden tankede min mobil op hos xxxx (firma uinteressant, men et af de store teleselskaber) blev der pålagt et momsfrit gebyr, hvilket jo i så fald er i strid med gældende lovgivning.

Kun hvis man sælger momsfrie ydelser/varer er det muligt at holde gebyret momsfrit

 

Jeg kan ikke huske præmisserne men netop forudbetaling af taletid til mobiler var der fokus på i 2007 eller 2008, hvor det blev fastslået at det var momsfrit, da man blandt andet på betalingstidspunktet  ikke kunne sige om ydelsen ville blive brugt til en momspligtig eller momsfri ydelse.

Men som sagt om Skatterådet har ændret spor siden omkring "forudbetaling" ved jeg ikke.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tja... De lægger da i hvert fald moms på kvitteringen! :-)

Men ja, der er i dette tilfælde tale om en indbetaling til en konto, og derfor ikke et forbrug i købsøjeblikket, men der er dog tale om betaling for en ydelse, som forventes forbrugt indenfor en rimelig tid (1-2 måneder).

Under alle omstændigheder er der nok en del webshops, som bør være opmærksomme på ovenstående. Jeg sidder netop med årsregnskabet for en række små erhvervsdrivende, og jeg kan se, at der stadig flittigt anvendes momsfrit gebyr, som pålægges ved betaling for momsholdige varer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Lysfelt:

Hvis man sælger en momsholdig ydelse/vare, så skal man også tillægge moms på betalingsgebyret. 

Kun hvis man sælger momsfrie ydelser/varer er det muligt at holde gebyret momsfrit.

Se med de linjer forstod selv ja det Geeked tak - god viden

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Se med de linjer forstod selv ja det Geeked tak - god viden

 

Så enkelt der det bare ikke. Det er gældende i forhold til eksempelvis Nets - men ikke hvis man betaler eksempelvis sin benzin med et benzinkort. Så er det formidling af kredit - som er momsfri. Det afgørende er hvad gebyret dækker over.

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

god krølle - Hvis ydelsen dækker over finansiel ydelse som kredit, så ikke gebyr men ellers ved ex nethandel, gebyr altid med moms hvis varen og/eller ydelsen er med moms?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)