Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til idéudvikling/produktudvikling

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har arbejdet i kloakbranchen i nogle år nu, og har en (syntes jeg selv) god idé. Det handler om overgangsløsninger i kloakrør F.eks.  fra beton til eks. PVC. Der er et firma som laver en løsning, men efter min mening er den ikke god, da materialet som det laves i er PVC, som ikke er en holdbar løsning, da PVC udfases mere og mere. Min idé bygger på noget som er opfundet, der skal bare laves lidt om og sammensættes på en lidt anden måde. Jeg har i mit hoved, hvordan det skal løses, men kan ikke rigtig komme videre. Jeg har gennemsøgt nettet efter nogle som kan hjælpe mig med at komme videre uden held. Har i nogle gode forslag til, hvad jeg kan gøre? Evt. hvem jeg kan kontakte osv.

Det skal siges, at jeg ikke bare giver ideen væk uden en hemmeligholdesesaftale og jeg er meget påpasselig med hvem jeg vil fortælle det til, da jeg tror det kan blive et hit, hvis det laves rigtig.

 

 

Håber i kan hjælpe

 

Mvh 

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er opfundet og "kun" skal laves lidt om, tvivler jeg på du kan beskytte det med f.eks. et patent, ikke at jeg ved det men blot min egen tvivl på det.

Tilmeldt 24. Feb 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej A. Schmidt,

DU er velkommen til at registrere idéen på Opfinderrådgivningens hjemmeside www.opfind.nu - og bar'  rolig, det er ikke det samme, som at du har "givet den væk", som du nævner er din største frygt. På hjemmesiden bedes du udfylde den ideformular, du finder på trin 1.

Opfinderrådgivningen ser hvert år på ca. 1000 opfindelser fra private opfindere, som vi selvfølgelig behandler fortroligt.  Hvis du registrerer idéen og kommer med en god beskrivelse af din idé, vil Opfinderådgivningen få vores Rørcenter her på Teknologisk Institut til at vurdere din opfindelse, og hvis denne er positiv, kan vi drøfte hvordan vi sammen kan komme videre med sagen.

Vores rådgivning og assistance er finasieret af Forsknings- og Innovationsstyrelsen og er gratis for private opfindere med bopæl i Danmark.

Med venlig hilsen

Rasmus Offersen, seniorkonsulent

Opfinderrådgivningen, Teknologisk Institut

tel. 72 20 27 62

Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 06:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Mange tak, jeg vil lige gå ind og læse lidt på Jeres hjemmeside. Det lyder jo til det, er sådan noget jeg søger.

Mvh

Anders

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

"Min idé bygger på noget som er opfundet, der skal bare laves lidt om og sammensættes på en lidt anden måde." - det kan måske patenteres, det kræver en lidt større analyse.

Det afgørende er bl.a. om det er:

1) nyt

2) har opfindelseshøjde  - dvs. ikke nærliggende for en fagmand at nå til

Send mig en e-mail på info@ludvigsenpatent.dk. så ser jeg på det i fortrolighed.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)