Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra Funktionærløn til timeløn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Aug 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle sammen...

Jeg skriver i håb om at der er nogen der ved hvordan det fungere når man har en medarbejder, som er på funktionlær løn og skal over på timeløn?

Jeg bliver i tvivl om jeg skal fyre ham, for at kunne ansætte ham igen på en almindelig timeløn? 

Håber på lidt hjælp.

Fra København
Tilmeldt 9. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit bedste bud er vel at standard regler for en funktionær gælder, dvs. du skal oplyse ham om denne ændring skriftligt 3 mnd før det sker og så lave en ny kontrakt han skriver under på.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Om man er funktionær eller ej afhænger ikke af, om lønnen udbetales pr. time eller pr. måned. Det, som er afgørende er, om arbejdet strækker sig mere end over 8 timer ugentligt og om det falder inden for funktionærlovens område (handel, kontor, lager).

Men det er korrekt, at en væsentlig ændring af arbejdsforholdene (som overgang fra fast månedløn til timeløn må siges at være) skal varsles i lige så god tid, som en opsigelse skal, for funktionærer typisk 3 mdr.

Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Opsigelsesvarsel afhænger af hvor længe medarbejderen har været ansat. Det maksimale opsigelsesvarsel er 6 måneder.

3 måneders opsigelse gælder indtil 2 år og 8 måneder ansættelse. De gældende opsigelsesvarsler kan læses i funktionærloven

som man kan finde på nettet

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)