Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rettigheder til fremstilling af wallstickers med kendte mennesker?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos.

Jeg ved ikke helt om det er den rette kategori, men jeg vil høre om, der her i Danmark og andre lande, er et krav om, at hvis man laver en wallstickers med kendte mennesker, eks. Rasmus Sebach el. Medina, at man så skal købe rettighederne eller licensen til det, inden?

På forhånd tak

Mvh
Michael Haahr
www.maler-maling.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det skal du. Både fordi personen har ret til sit ansigt selv og ikke må bruges til andet og fordi fotografen til billedet kan ha rettigheden. Selv hvis du selv har taget billedet - vil du skulle ha rettighed til kommerciel udnyttelse fra Medina osv - men som sagt, dobbelt op kan det være hvis det er en anden fotograf der har taget det og har fået rettighed til at bruge det

dette gælder bred i alle lande mig bekendt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Du kan jo kontakte deres agenter og forhøre dig. Der er jo masser af både plakater og dynebetræk o.l. med kendte på, og jeg er sikker på at det sagtens kan svare sig at købe rettighederne til wallstickers brug, da idéen er rigtig god. jeg kunne sagtens forestille mig at købe en wallsticker med eks. pippi langstrømpe på til datterens værelse, hvis jeg så dem til salg et sted.

:)

Held og lykke

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

helt enig med Sue - du kan sagtens forhøre dig hos deres agenter - nogle vil være dyre, andre ikke så slemme, men fælles - de vil trods alt koste. Kan du forhandle en licens hvor du betaler per brug - 100 brug eller 1000 brug vil det være en fordel, da mange kendte, baserer sig på meget store antal og derfor er dyre - jeg kunne TROR Pippi kunne være det - Disney figurer ligeså, Justin B osv - men fælles er, at man skal op i forholdsvis store antal før det går hjem. Lad os gerne følge med i hvad du evt kan få for muligheder

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)