Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om drift af virksomhed og VSO

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Feb 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer!

Jeg er en af branchens nye medlemmer! Jeg har netop etableret en enkeltmandsvirksomhed, hvorfra jeg sælger en række ydelser. Det er ikke fysiske produkter, men udelukkende serviceydelser. Jeg har i den forbindelse et par spørgsmål, som jeg håber der sidder en, som kan hjælpe med at svare på.

1) Min far er på førtidspension, og en indtægt gennem min virksomhed vil derfor påvirke min fars pension. Den vil også påvirke min SU, hvis min indtægt er stor nok. Jeg har derfor overvejet at blive en del af virksomhedsskatteordningen. Men men men...

Hvordan gør man brug af virksomhedsskatteordningen i praksis?

Er det korrekt forstået, at ens SU og faderens pension ikke bliver påvirket af indtægten, hvis man anvender VSO?

Hvad er ulemperne helt konkret ved VSO?

Er det rigtigt forstået, at man ved hjælp af VSO kan opspare pengene i virksomheden, og tage dem ud om eventuelt 5-10 år, hvor jeg ikke får SU mere, hvis jeg evt. står uden arbejde på det tidspunkt?

2) Drift og "hvad skal man gøre" når man har enkeltmandsvirksomhed

Jeg har, trods langt tids søgen ikke kunnet finde et blogindlæg eller andet, hvor der var en liste med ALT hvad man skal huske, når man driver virksomhed.

Jeg vil derfor høre, hvad man helt præcist skal, da jeg frygter at lave fejl i forbindelse med virksomheden, og hvordan man gør det i praksis.


Hvis der er nogen der kan hjælpe, sætter jeg stor pris på Jeres tid. Jeg håber der sidder en ekspert med et par minutter til overs, som kan hjælpe en ny iværksætter med at komme godt fra start.
Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Først og fremmest, så forstår jeg ikke hvad din far har med virksomheden at gøre. Hvis virksomheden er registreret i dit navn, så har det ingen indflydelse på din far.

Det er korrekt, at man kan "spare op" ved at benytte VSO, og hvis man gør det i tilstrækkeligt omfang, så behøver det ikke påvirke ens øvrige indkomst. Hvis virksomheden er registreret ved din far, så er det dog ikke nødvendigvis indkomst det handler om, men snare arbejdstimer, da der nok er nogle restriktioner i forhold til hans førtidspension.

Der er en del ting, som man skal have styr på som selvstændig. Først og fremmest skal du dog have klarlagt, om du har lavet din virksomhed hensigtsmæssigt, hvilket jeg ikke er helt sikker på. Tag derfor kontakt til en revisor, og få et møde, så vil du kunne få afklaret rigtig mange ting, også om du skal bruge VSO, hvilket ikke er noget du selv bør gøre.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Tilmeldt 25. Feb 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Bærentzen:
Tag derfor kontakt til en revisor, og få et møde, så vil du kunne få afklaret rigtig mange ting, også om du skal bruge VSO, hvilket ikke er noget du selv bør gøre.

Budgettet er desværre ikke til en revisor :( 

Det er derfor jeg ville prøve Amino.

Anders Bærentzen:
Først og fremmest, så forstår jeg ikke hvad din far har med virksomheden at gøre. Hvis virksomheden er registreret i dit navn, så har det ingen indflydelse på din far.

Det har det, så længe vi bor i samme husstand :).

Men tænkte, om VSO kunne gøre, så man "undgår" dette.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)