Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til prissætning konsulent salær

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan prissætter man bedst hvis:

Man forlanger et % salær af diverse købspriser som rangere fra 0-300.000kr (eller mere)

Det er mere eller mindre samme type arbejde og tid som ligger i alle opgaverne, derfor vil omkostninger og tidsforbrug være det samme (plus minus)

Det skal helst være et % beløb da en kunde til et produkt til 30.000kr sikkert vil blive afskrækket af en pris på 8-10.000kr hvor i mod en kunde til et produkt til 200.000 ikke vil blive.

Tager man 10% bliver det jo noget ged, i og med det så kun er 3000kr af 30.000kr og 15.000kr af 150.000kr og arbejdet er mere eller mindre det samme.

Det skulle helst være en nogenlunde ens pris for alle kunder, dog skal der min. 8000kr ind for at dække omkostninger og løn i fleste tilfælde. Men som sagt skal det helst være % salær priser.

Tilmeldt 31. Jan 14
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder umiddelbart som en umulig opgave hvis der minimum skal 8.000 ind.... For et salg på 30.000 skal du så have lidt over 26% som ser voldsomt ud og nok afskrække de fleste.

Jeg ville måske så mere kigge på den model med et fast salær på ex. 6000,- og så evt. salær på 5%

Tilmeldt 24. Feb 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

White Noize:

Det lyder umiddelbart som en umulig opgave hvis der minimum skal 8.000 ind.... For et salg på 30.000 skal du så have lidt over 26% som ser voldsomt ud og nok afskrække de fleste.

Jeg ville måske så mere kigge på den model med et fast salær på ex. 6000,- og så evt. salær på 5%

Tak for svaret, det har vi også lige selv drøftet. Men derfor vil der stadig altid være en stor prisforskel hvis produktet koster 30 eller 200.000kr

Men sådan vil det selvfølgelig altid være når man regner med procent.

Det skal måske nævnes at priserne er i forbindelse med indkøb for kunden hvor de får produktet meget billigere gennem vores forhandling. Derfor skulle vores salær helst blive mere end dækket gennem de rabatter vi får til kunden.

Fra Billund
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 170
Fra  Pahm ApS Pahm ApS - IT • Hosting • Web & Graphics Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender flere konsulent huse som afregner en procentsats af det de har "sparet" virksomheden for, evt. ved forhandlinger med nye banker etc.

Er der så en samlet besparelse på eks. 25.000,- om året, afregner de eks. 10 - 40 % af den samlede besparelse over 3 år. etc.

Var det måske en vinkel på at prissætte jeres ydelse, og mere gennemsigtig for jers kunder, der så kan forstå afregninge, op i mod deres besparelser.

Per Ahm

www.ORIGINALEN.com

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tidligere løst masser af fundraisingopgaver - både for foreninger, kommuner, private og virksomheder. Princippet har for mig altid været et passende beløb up front og dertil en procentsats af de bevilgede midler. Jo større projekter, des mindre procent, da det jo vil virke helt absurd, hvis en kommune f.eks. skulle betale en fundraiser 2-300.000 skattekroner for at skaffe en million. Den kunne godt blive lidt tung at trække igennem pressen.
I enkelte tilfælde har jeg løst fundraisingopgaver på ren timebetaling - så har kunden jo selv båret hele risikoen.

Venlig hilsen

Hans 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)