Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holdingselskab, lån til holdingselskab, driftselskab - spørgsmål angående setup

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Buiz:
Ok, tak. Har du et tip til hvor man finder den billigste arbejdsskadeforsikring? Der må være et forsikringsselskab der kan se at risikoen de påtager sig ved en sådan forsikring for et holdingselskab er meget begrænset - måske et paper cut ved årsregnskabet?
du finder ikke nogen (jeg har ikke kunnet i alle fald) der giver voldsom rabat på holding og adm dir eller hovedejer - men GF er nok midt bedste bud på sagen - evt ved at de skriver både holding og drift cvr på samme police til samme person

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Feb 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, tak, det prøver jeg. I det tilfælde at holdingselskabet skal betale arbejdsskadeforsikring og dens totale kapital på kr 25.000,- er investeret i datter-driftsselskabet skal vi vel egentligt øge den indskudte kapital i holdingselskabet med det forsikringen koster. Er dette korrekt forstået, og hvordan gøres dette uden at gøre det mere kompliceret end det bør være?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nah - I skal jo ikke gribe til generalforsamling og andet før kapitalen er halveret - så det går jo, hvis I forventer at der kommer penge ind igen til at skabe overskud, så bør det ikke være farligt jo

I skal sikre i ikke kan komme under ½ og at I har stærk formodning om altid at kunne betale de ting i forpligter jer til, så går det fint

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Feb 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for den fine hjælp. Vores holdingselskab er nu sat op og datter-driftsselskabet vil følge om et par dage. 

Jeg vil lige sikre mig at vi husker de (få) ting der skal være styr på i holdingselskabet, altså:

1) Der skal tegnes arbejdsskadeforsikring (hvor omsonst det end må være)

2) Der skal indberettes årsregnskab til Skat

3) + andre ting? Er der pligt om årlig generalforsamling og/eller bestyrelsesmøde? Hvis der er, kan sådanne møder blot køres som "papirmøder" og skal referaterne indsendes nogen steder? Ellers andet? Der vil jo ingen drift være og - i hvert fald i de første par år - heller ingen ændringer i balancen.

mvh

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

2) ka det skal årligt indberettes et årsregnskab til erhvervsstyrelsen (elektronisk) og en selskabsselvangivelse til skat.
3) der skal som min afholdes en årlig gf ifb med godkendelse af årsregnskabet. Kan gøres rent Pro-forma og skal gemmes i selskabets arkiver.

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

og ja til arbejdsskadeforsikrin som krav for hovedaktionærer der er aktive i selskabet og direktør/direktører og af andre ting, naturligvis føres momsregnskab og indberettes kvartårligt det første 1,5 år

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)