Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervslejekontrakt - vedligeholdelse, er det normalt?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Galten
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 42
Fra  Goodies.dk Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, 

Vi er vokset ud af vore nuværende lager, og har fundet noget nyt og større. Her er der dog en passage i lejekontrakten som jeg finder noget vanskelig at sluge. Som jeg ser det så skal jeg betale stort set alt, hvis der f.eks. er en fejl på kloak, el installationer mv. 

Jeg er med på at jeg skal udføre indvendig normal vedligeholdelse, men paragraf 1.1 (den sidste del) 1.3 og 1.4 er noget jeg mener er udlejers risiko og lod i forbindelse med udlejning. Igen er jeg klar over at hvis jeg smadrer noget, så hænger jeg på den.

Er der mon nogen med juridisk baggrund der kan give lidt råd om denne:

§ 1. Vedligeholdelse

1.1  Den udvendige vedligeholdelse af det lejede, herunder vedligeholdelse af tag, facade, døre, vinduer (undtagen glas), porte, ramper, udvendige belægninger m.v. påhviler UDLEJER. Vedligeholdelse og udskiftninger af installationer, der forsyner lejemålet med vand og varme, forestås af UDLEJER, men bekostes af LEJER.

1.2 Al indvendig vedligeholdelse, herunder fornøden fornyelse af tapet, oliering/lakering og maling – af døre, vinduer, træpaneler, vægge, gulve m.v. – påhviler LEJER, der til enhver tid skal holde lejemålet i god vedligeholdt stand.

1.3 Lejer skal ligeledes foretage vedligeholdelse af låse, nøgler, dørgreb, dørpumper, hængsler, beslag, vandhaner, afløb, vandlåse, el-installationer, herunder ledninger, kontakter, afbrydere, stik og relæ, lyskilder, ventilations- og klimaanlæg, oliefyr, telefon-, alarm, IT- og signalanlæg, wc-kummer, cisterner, vaskekummer, hårde hvidevarer, udvendige skilte og tilsvarende, der henhører under lejemålet.

1.4 LEJERS vedligeholdelsespligt omfatter udskiftning, når vedligeholdelse ikke længere er økonomisk forsvarligt eller hensigtsmæssigt.

1.5 UDLEJER er berettiget til – til enhver tid – at besigtige det lejede for konstatering af, om vedligeholdelsespligten er opfyldt.

1.6 LEJER er forpligtet til straks at lade udføre sådanne vedligeholdelsesarbejder m.v., som UDLEJER kræver til vedligeholdelsespligtens opfyldelse. Såfremt LEJER ikke uden ugrundet ophold efter skriftlig opfordring har udført et ham påhvilende vedligeholdelses- eller istandsættelsesarbejde, er UDLEJER berettiget til at lade de omhandlede arbejder udføre for LEJERS regning.

www.goodies.dk - er dansk distributør af tyske Cilio og Quandt.

Fra Galten
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 42
Fra  Goodies.dk Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

ingen venlig sjæl der ved lidt om dette, eller har en mening :-)

www.goodies.dk - er dansk distributør af tyske Cilio og Quandt.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)