Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

input til moms betaling

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino folk, jeg har brug for lidt input fra jer.

Jeg har fra min revisor fået oplyst det beløb som jeg skal betale i ½ år moms og da de sidste par måneder har været meget stille har jeg ikke alle de penge der skal betales.  ( Som det ser ud nu så har jeg masser at lave resten af året, men det hjælper jo ikke på moms betalingen her i marts.)

Jeg ser to muligheder og det er.

1: Få hjælp af banken

2: Lave en afdragsordning med skat.  Jeg har talt med dem og de siger at det kan man faktisk godt.  Men kan det passe at det er så mega dyrt at det faktisk ikke er en mulighed?

De fortalte mig at det koster 0,8% i rente pr. dag med rente til skrivning pr.dag.   Det lyder jo helt sygt og jeg håber at jeg er forkert på den når jeg regner på det.   Hvis vi nu siger at jeg skal af med 100.000 i moms og betaler det af 3 gange. ( altså 33.333kr i 3 måneder)

Den første betalning vil være til tiden altså uden rente,  kan det ¨å passe at det vil koste mig næsten 20.000kr at låne 66.666kr af skat i op til 3 måneder?

 

Er der en som kan bekrafte eller afkrafte at det er så dyrt at lave en afdragsordning med skat?   for det er da godt nok ikke meget hjælp man får hvis det tal jeg er kommet frem er rigtigt.

 

Jeg håber på at der er en eller flere som kan give mig lidt input her, for det går mig en del på og jeg ved jo at jeg normalt har en helt ok økonomi i mit firma og det er første gang jeg har moms problemer og jeg tror ikke jeg får det igen.

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske er jeg forkert på den?

 

SKal jeg forstå det sådan at det koster 0,8% (altså ca. 1 % i rente)  Og det er pr. månede og at de det er afregning for de dage manskyleder.

 

Altså hvis jeg betaler den 20. i en månede så beter jeg renter for 20 dage og ikke for en helt månede som man gjore efter de gamle regler ?

 

Jeg vil meget gerne have noget input her.

Er der en som kan fortælle mig hvad det koster at betale 100.000 i moms over 3 gange hvor første rate på 33.333kr bliver betalt til tiden og de sidste 66.666 kr bliver betalt over to afdrag de næste måneder.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

1:  ja hvis ellers banken vil låne dig penge.  Måske du skulle overveje at få dig en kassekredit så du kan  klare en sådan situation.

2) prøv at kontakte SKAT og forklar dem at du pt. er i likviditets problemer mht. at betale din moms betaling

   Der er så vist jeg ved tale om 0,8 % pr. måned.   men forhør dig hos skat om hvordan du skal forholde dig.   

Mvh

Ravn

Tilmeldt 31. Jan 14
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kom selv i klemme for nogle år siden og havnede med en skatteregning på 133.000 DKK (Det var før jeg havde revisor og ikke helt havde forstået momsrefusion samt hvad der er fradragsberettiget - LESSON LEARNED!)

Der endte SKAT med at rådgive mig til at snakke med banken da SKAT's renter er så sindsyge at mit firma ville bukke under såfremt at jeg tegnede SKAT's afdragsordning (pga. deres renter var mere end hvad jeg kunne afdrage på daværende tidspunkt).

Jeg endte med at gå i banken og fremlagde problemstillingen og viste mit regnskab samt plan for hvornår gælden ville være afviklet og fik et lån der kunne hjælpe mig med at få gælden til SKAT ud af verden.

Men måske der er nogle af de mere kompetente økonomiske personer herinde der kan verificere samt rådgive dig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

For det første har du begået den fejl at fakturere moms uden at ha overblik over dit momsregnskab. Det er ikke sagt hoverende, men det er drøn farligt, for moms kan man aldrig mangle penge til , med mindre man ikke har ført regnskab eller har valgt at låne penge af staten

Man skal aldrig bygge momsgæld op. Lån penge i banken eller hvad du vil men få betalt din moms

Fremover - før regnskab så det ikke sker og regn ikke med udsættelse af moms generelt + skats fokusområde 2014 er virksomheder med under 500.000 i omsætning for at bedømme om det i virkeligheden er hobby men at du har positiv skat er i og for sig positivt i den sammenhæng

Betal via bank eller accepter at ja  - renten er relativt høj via moms men så er det heller ikke værre. Vær proaktivt i kontakten med moms så det ikke er dem der kontakter dig, men dig der kontakter dem

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt med på at jeg har lavet en dum fejl, og normalt har jeg altid 10% af min års omsætning til at stå på en konto til de måneder hvor der ikke sker så meget.

 

Men kan det passe at det koster ca. 1% pr. måned i renter ?  altså under 1500kr i rente udgifter at betale de 100.000kr over 3 gange?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

uden at kende procenten lyder det sandsynligt med 1% per måned eller ca 15% per år .- så meget værre er det ikke .Husk at gemme til den nye moms samtidigt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)