Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er man fuldstændig uden rettigheder på trustpilot.dk

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 15. Mar 09
Indlæg ialt: 15
Fra  Luli Love Spring Aps Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal først pointere at jeg syntes trustpilot.dk har sin berettigelse i Danmark, og at dette indlæg ikke skal ses som en generel tilsværtning af trustpilot, men mere et opråb som måske kan hjælpe andre virksomheder som rammes af dårlig omtale fabrikeret af konkurrenter.

Sagen kort.

Vi modtager 3/2-2014 en anmeldelse på trustpilot med 2 stjerner, og anmeldelsen går især på at kundens ordre indeholdt 2 ødelagte produkter. Alle har med garanti været ude for ødelagte varer, og jeg studser da også lidt over at den pågældende kunde ikke har kontaktet vores kundeservice for at finde en løsning, inden hun skriver en anmeldelse på trustpilot. Men nok om det, jeg vælger selvfølgelig at kontakte den pågældende kunde for at tilbyde hende nogle nye produkter, samt evt pengene retur. Jeg venter 3 dage uden svar, og prøver derefter at kontakte hende på tlf - men nummeret eksistere ikke.

Dette vækker selvfølgelig min nysgerrighed, og jeg vælger derfor at kigge nærmere på denne kunde i vores back end. Her finder jeg frem til nogle meget interesante oplysninger, for det viser sig at den pågældende kunde allerede besøgte vores shop 2 mdr før hun angiveligt havde sit første besøg igennem en google annonce. --- Kunden skriver ordret "jeg faldt over en annonce på google og købte derefter nogle smykker". Dette køb er foregået 27/1 - altså 2 mdr efter hun allerede havde besøgt os 75 gange. Dette er i sig selv ikke bevis for det store, så jeg begynder at tracke IP adressen som fører direkte til vores konkurrenters adresse ca 200 km fra hvor kunden angiveligt bor.

Jeg graver derfor dybere og kan se at adressen som pakken er bestilt til ikke har været beboet af nogle med det pågældende navn, men derimod af en anden person som er venner med personerne fra vores konkurrenter på diverse sociale netværks. Og nu kender jeg efterhånden post danmark så godt, at de sjældent aflevere en postkasse hvor personens navn ikke står - så tesen er at der er sat et navneskilt op på døren som er pillet ned efter pakken er leveret. ´

Jeg står nu med beviser som i min verden er fældende, fx Ip adressen, den falske kunde, samt et bevæge møsnster som slet ikke stemmer overens med hvordan en normal kunde er på ( Fx er kunden kommet ind på shoppen via samtlige links som findes til vores shop, fx en side om håndstrikkede dukker som min mor har;-) ) En normal adfærd for en konkurrent ifærd med at lave link analyse, men ikke en kunde.

Jeg skriver selvsikkert et brev til trustpilot med screen shoots som dokumentation, i alt 10 bilag. Til min store overraskelse får jeg idag svar fra trustpilot, at kunden har en ordre seddel og at de derfor ikke fjerner anmeldelsen. Jeg skriver at det heller aldrig er det som jeg har anfægtet, men at den pågældende kunde tydeligvis er en konkurrent. Til dette får jeg intet svar

Min spørgsmål går så på hvad man skal gøre for at få fjernet en falsk fabrikeret anmeldelse? Er trustpilot bare blevet det vilde vesten hvor alle med en ordreseddel kan skrive hvad de vil, uden konsekvens når de bliver taget med fingrene i kagedåsen?

Skal man virkelig have en skriftlig tilståelse fra konkurrenten før trustpilot rør på sig? Er der evt andre som har stået i lignende situationer, eller har en ide til hvad man kan stille op?

Mange hilsner

Jonas

  

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas,

Jeg har ikke selv oplevet at stå i din situation, men jeg tror der er mange andre der gør det. Tænkte at du måske ville finde denne podcast interessant: http://www.dr.dk/p1/harddisken/harddisken-107

Oplægget til podacstet er: Når vi køber ting på nettet, bruger de fleste af os meget tid på at læse anmeldelser. Det gælder alt fra bøger og computerspil til rejser og restauranter. Men desværre er der masser af anmeldelser, der er fup. De er typisk skrevet af sælgeren selv, eller bestilt i hundredevis hos 'professionelle skribenter', der aldrig har været i nærheden af den vare, de giver 5 stjerner. Heldigvis er der mange, der med både algoritmer og menneskelige mavefornemmelser forsøger at luge ud i de falske anmeldelser.

Tilmeldt 15. Mar 09
Indlæg ialt: 15
Fra  Luli Love Spring Aps Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sarah

Mange tak for linket:-) Det vil jeg helt sikkert kigge nærmere på.

Mvh

Jonas

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Trustpilot er i min erfaring rigtig fine til at slette uberettigede anmeldelser - men KUN hvis de overtræder deres guidelines. F.eks at kunden kun anmelder produkt og ikke service Osv. I dit tilfælde er der intet at gøre, medmindre du kan vinkle den under en anden overtrædelse.

Jeg har faktisk prøvet nøjagtig det samme. Her havde konkurrenten så bare aldrig handlet og trustpilot slettede den ret hurtigt.

Mit råd i dit tilfælde; svar på anmeldelsen inde på trustpilot. LAD VÆRE med at skrive at det er fusk osv. Ingen læsere vil tro det. Skriv venligt og høfligt at du er ked af at hun har fået en defekt vare, men du undrer dig over at hun ikke har kontaktet jer, for i sender jo gladeligt et nyt produkt ud til hende.

Kunder kigger både på anmeldelsen, men også på firmaets svar.

Tilmeldt 15. Mar 09
Indlæg ialt: 15
Fra  Luli Love Spring Aps Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Er helt med på din pointe, og det vil også være min foretrukne løsning i langt de fleste tilfælde - For som du siger kommer man ikke langt med mudderkastning.

Jeg syntes dog at en anmeldelse som beviseligt kommer fra en konkurrent, kræver et modsvar da det går udover hvad man normalt kalder god kundeservice. Er godt klar over der er nogle enkle som måske vil studse over en tråd som lige pludselig er fyldt med beskyldninger, men hvis man kan dokumentere sine påstande i et sprog som hverken bliver truende eller på anden måde udviser paranoia, syntes jeg fint den kan forsvares.

Vil aldrig havde taget en diskussion i en trustpilot tråd med en kunde som jeg ikke var sikker på var en konkurrent, for som du selv siger kan det give en masse dårlig karma.

tak for dit input

Mvh

Jonas

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Vi bruger også trustpilot en del, men synes Kenneth har en rigtig god pointe...

Selvfølgelig skal du skrive til kunden at du flere gange har forsøgt at få fat på hende og at du undrer dig over eks. at telefon nummer ikke eksisterer, da du jo selvklart vil bytte den defekte vare.

Som bruger på trustpilot læser jeg nemlig også svarene... senest har jeg selv anmeldt auktionshuset Lautitz.com for direkte fusk.. og som det også fremgår af trustpilot er jeg bestemt ikke den eneste der er utilfreds, og hér tror jeg ikke at det er konkurrenter, da de fleste sager er meget detaljerede. Men netop i denne sag hos Lauritz.com sidder der en servicemedarbejder og svarer fuldstændigt tamt på samtlige henvendelser og det lugter langt væk. 

Så må man jo i øvrigt håbe at din konkurrent ikke fortsætter.... for så ville jeg måske tage kontakt til dem med dine specifikke beviser så de lærer at holde nallerne fra sig selv. Bare dumt at gøre dette på det åbne forum.

Synd der findes så mange brådne kar der elsker at ødelægge det for andre.

Held og lykke.

Mvh 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror mange herinde på amino.dk har klaget over Trustpilot og hvordan de favoriserer nogle frem for andre.
Kan huske en herinde havde lavet et forsøg på hvordan Trustpilot havde en unfair behandling af virksomhederne, måske kan nogle poste et link til den herinde 

Tilmeldt 31. Jan 14
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Super trist historie men jeg må indrømme det lyder noget underligt at du kan tracke IP adressen som har været inde på din side til en adresse som jeg kunne forestille mig at Trustpilot også har læst og derefter afvist som noget nonsens da du umuligt have have fået den viden på lovlig vis.

Betaler du Trustlipot for at være tilknyttet som kunde? 

Jeg har desværre hørt flere steder at medmindre man har et aktivt abonnement hos dem så er hjælpen minimal med hensyn til at få slettet dårlige anmeldeser.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kristoffer Ø.:
Jeg har desværre hørt flere steder at medmindre man har et aktivt abonnement hos dem så er hjælpen minimal med hensyn til at få slettet dårlige anmeldeser.

Ja selv om " Kunden " direkte lyver i anmeldelsen vil de først fjerne den når man tegner et abonnement hos dem. Det er den moderne form for " afpresning " som selv juristerne kan godkende.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja Trustpilot er vist et kapitel for sig.

Undres bl.a. over denne http://www.trustpilot.dk/review/www.raad-mal.dk/51cc05e000006400024cb2fd

Trustpilot vil ikke oplyse log data og IP adresse. det er personbeskyttelse overfor personer der vil være anonyme, påstår de. Og for øvrigt kan det være at vedkommende har siddet mange forskellige steder henne, eks. diverse cafeer.

Ellers må ens advokat skrive til deres juridiske afdeling, konkluderer de.

Kunne tænke mig at få en juridisk vurdering hvilke ansvar de har for indhold på deres egen side. Wink

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)