Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr opstart af hjemmeside

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Valletta, Malta
Tilmeldt 29. Nov 13
Indlæg ialt: 24
Fra  Xtekst.dk Skrevet kl. 07:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer

Jeg er en dansk statsborger bosat i udelandet. Jeg er registreret som fraflyttet Danmark og betaler skat af min almindelige indkomst her hvor jeg bor..

Igennem længere tid har jeg leget med tanken om, at starte en online baseret servicevirksomhed op - med det danske marked som fokus.. Jeg vil således oprette en hjemmeside med .dk domæne... Mit spørgsmål er følgende: Er de penge som virksomheden tjener skattepligtige i Danmark? I forbindelse med faktureringen skal det understreges, at der ikke kommer til at gå penge ind på nogen dansk konto - kun min lokale konto her.

Håber nogen kan give mig et klart svar på ovenstående!

Mvh

Tobias

Fra Aarhus
Tilmeldt 21. Oct 13
Indlæg ialt: 23
Fra  Flex Page ApS Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias,

Som udgangspunkt vil du blive beskattet i det land din virksomhed er registeret i og dermed fakturere fra.

- Kristian Kristensen 

Fra Valletta, Malta
Tilmeldt 29. Nov 13
Indlæg ialt: 24
Fra  Xtekst.dk Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian 

Tak for det svar - og så har jeg lige et enkelt spørgsmål mere.. Det ser ud til, at det muligvis ville passe bedre hvis jeg kunne modtage betaling fra kunder på min danske konto.. Alt bliver faktureret via mit udenlandske CVR - mit spørgsmål er - kommer jeg i klemme hvis kunder betaler til min danske konto?

Fra Aarhus
Tilmeldt 21. Oct 13
Indlæg ialt: 23
Fra  Flex Page ApS Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Umiddelbart vil jeg tro, at det er forskelligt fra land til land, men jeg kan ikke se, hvad problemet skulle være i, at du "samler pengene op" fra en dansk konto. Jeg er dog langt fra sikker og vil anbefale dig, at hive fat i skattemyndighederne i det pågældende land 


Med venlig hilsen
Kristian Kristensen 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)