Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger hjælp til hvordan man kontakter en virksomhed for første gang

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Feb 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære amino brugere

jeg søger hjælp til hvordan man tager kontakt til en virksomhed på en professionel måde. Min hensigt er at importere deres produkt til landet.

1. Først og fremmest søger jeg hjælp til hvordan jeg kan komme frem til den relevante kontaktperson. Eller kan man bare kontakte virksomhedens kundeservice?

2. Hvad er mest professionelt at gøre ved første kommonikationsgang, ringe eller skrive en mail?

3. Hvad skriver man i en mail/ siger man i telefonen udover den forretningsmæssige hensigt? Fortæller man også lidt om sig selv ovs? Jeg går ud fra at de også er interesseret i et personligt forhold til deres samarbejdspartnere?

venlig hilsner

mohammad

Fra Rostock
Tilmeldt 9. Feb 14
Indlæg ialt: 15
Fra  Die Möbel Wikinger GmbH Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mohammad

1. Det kommer meget an på hvor stor virksomheden er...f.eks. det er ikke sikkert at chefen for Nokia har lyst til at tale i telefon med dig.

hvis det er en lille eller mellem-stor virksomhed, så ring og find ud af hvem der er ansvarlig for det land du vil importere til.

Kender du virksomheden?, kan det også være en mulighed at opsøge virksomheden på en messe, her er det vigtigt at tænke på hvilken branche eller virksomhed det er, der er rigtig mange messer hvor man absolut ikke har tid til at snakke med agenter eller importører fordi man bruger tiden på kunder og salg.

2. Hvor ligger fabriken, det er altid godt at aftale et møde også komme forbi personligt. Hvis det ikke er muligt, skriv en mail og tilbyd at de kan tage kontakt til dig. Det er meget vigtigt at virksomheden forstår hvad du bringer, hvilket udbytte de kan regne med...det nytter ikke bare at skrive "jeg kan godt lide jeres produkt og vil gerne sælge dem på island..." det er der sikkert mange der vil!

3. benefit, hvad har virksomheden ud af dig...de er kun intereseret i profit, med mindre det er Greenpeace du vil importere. Der går mange år og intens samarbejde før virksomheden interesere sig for dine personlige forhold

Hvis det var din virksomhed du ringede/mail til: hvorfor sige ja til lige netop dig? kan du svare på det så skriv det i din mail.

Hvis du er helt ny på markedet eller uden erfaring så sørg for at være spændende eller forsøg at finde en genvej til virksomheden: "kender du nogen som kender nogen"

Held og lykke

Claus 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)