Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger rådgivning om aftaler i forbindelse med grupperejser til udlandet

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 19. Apr 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ønsker som en mindre del af en kommende kursusvirksomhed, at kunne udbyde grupperejser til udlandet. Forretningsmæssigt er jeg primært interesseret i at få betaling for min indsats som koordinator og underviser. Jeg er i indledende forhandlinger med et par egnede hoteller, men bliver lidt usikker i forhold til udformning af endelig aftale med dem (reservationer, risiko, betaling, depositum, afbud etc.). I første omgang ville det desuden være lettest, hvis jeg kunne undgå registrering i rejsegarantifonden.

Er der nogen, som kender en rejsebranchekyndig person som vil kunne hjælpe mig - måske en advokat med tilknytning til branchen?

På forhånd tak for hjælpen

Birgitte

Tilmeldt 1. Dec 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har nok fundet en løsning :-), men anyway...

Hvis du vil udbyde pakkerejser, så skal du være registreret i Rejsegarantifonden eller lave en aftale med et rejsebureau, som er registreret, at de fungerer som teknisk arrangør på dine rejser.

Den ikke-faglige forklaring på en teknisk arrangør er at rejsebureauet lavet rejserne for dig og at du sælger dem i dit navn. Du skal oplyse på billet, hjemmeside osv hvem der er teknisk arrangør på dine rejser. At være teknisk arrangør tager rejsebureauet sig sikkert betalt for, men du slipper for en masse administrativt arbejde.

Ud fra det du skriver er det nemmest og billigst for dig at finde et rejsebureau, som kan være teknisk arrangør.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)