Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Findes der private, som vil låne penge til selvstændig erhvervsdrivende?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob :-).
Tak fordi du skriver igen. Jeg har talt med et par stykker af dem som skal have penge. EN kan vente til den 01/04. Her skal der så falde 25.000,-. Derfor kæmper jeg for at finde en mulighed for at skaffe de 80.000,- hvorefter jeg straks vil betale, hvad der skal betales. Inkl. de 25.000,-. Så er alt nemlig ude af verden og jeg kan trække vejret igen så at sige, og samtidig nyde mit arbejde fuldt ud igen... Selvfølgelig har jeg så de 80.000,- som skal betales tilbage, og jo før jeg har fået betalt dem tilbage, jo bedre. Men det
hele vil se meget lysere ud...
Igen - tusind tak for dit svar. Det er værdsat.

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er muligt at jeg tager fejl. 

Men du har lånt 300.000 af banken, som nu er væk. Har du ikke tjent nogen penge? For hvis du ikke tjener nogen penge, vil du da også få meget svært ved at betale de 80.000 + renter tilbage som du låner yderligere.

Jeg tror desværre du får meget svært ved at låne penge, og måske er det også meget godt. Der er et godt råd der hedder at man ikke skal smide gode penge efter dårlige. I dit tilfælde kunne jeg godt være bange for at det passer meget godt.

Det virker lidt som en udskydelse af problemerne at låne flere penge.

Hvor om alting er, så ønskes du held og lykke med projektet

De bedste hilsner


Anders 

Fra Valby
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 158
Fra  Lean Controlling ApS Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skal man lige huske på at de 300.000 der blev lånt ved opstarten ikke nødvendigvis er ødslet bort, de kan jo være investeret i aktiver, i en forventning om at der kommer penge ud af det på sigt.

Samtidig skal man huske at bankerne ikke er de helt store udlåner i disse tider, og slet ikke til små selvstændige.

Der er mange der snakker om at du får svært ved at låne pengene, men det er du nok ikke selv i tvivl om :)

Men faktisk har du jo allerede lånt pengene af kreditorerne. Jeg tænker for at gøre det nemmere for dig selv, som jeg nævnte tidligere, så få en afdrags ordning med dine kreditorer. Deres alternativ lige nu, er at de ikke får noget før om lang tid. Jeg ville da heller have lidt nu og det hele efter x afdrag end slet intet. Så lav nogle aftaler du kan overholde og så er jeg sikker på at du kommer fint hen over dette lille vejbump :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anders.
Jo jeg har skam tjent penge, og gør det stadig. Og de penge jeg har nu, bruger jeg naturligvis også til at betale med. Dog er der 80.000,- for lidt som skal falde nu. Eller det vil sige, der skal falde 55.000,- nu og 25.000,- den 01/04. Dog vil jeg blot hellere have det hele ud af verden nu, og så finde en venlig sjæl at afdrage til på et år. Muligvis kan det være betalt ud allerede til august. Som beskrevet havde jeg lavet en "brøler" da jeg startede op, og det bøder jeg for nu. Men det betyder jo ikke, at mit firma går dårligt, at jeg er en dårlig betaler eller noget. Jeg betaler altid til tiden. Det er også derfor, at jeg nu har bidt stoltheden i mig, og spurgt her på Amino, om der måske findes én eller flere personer, som evt. vil hjælpe. Netop fordi jeg gerne vil sørge for at betale til tiden, til dem jeg skal betale til... Jeg har lært af min "brøler". Jeg har bare været for godhjertet og naiv...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob :-).
Hvor er du sød :-). Undskyld mine direkte ord.
Men du har ret i, hvad du skriver.
Jeg har også fået lidt aftaler i hus. Dog er der andre som vil have betaling i næste uge. Og en vil have 25.000,- den 01/04.
Man har jo før hørt om venlige sjæle som låner penge til vildt fremmede, for at hjælpe dem ud af gæld. Og jeg tænkte, at der ville nok ikke ske noget ved at prøve. Måske jeg kunne være heldig, at der fandtes en, som ville hjælpe mig. Selvfølgelig ville jeg så have gæld til vedkommende, men så ville det hele "glide" nemmere igen, og det eneste jeg skulle sørge for at betale til, ville være banken og den venlige person, som havde været så venlig at vise mig så stor en tillid.

Tilmeldt 31. Jan 14
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har selv stået i samme situation tidligere i mit "selvstændige" liv.

Det er sådan man lærer og det vigtigste er at man ikke knækker nakken - nogle gange kan private investorer også være billigere og mere fleksible end fx. banker eller andre lånemuligheder.

Jeg har ikke så jeg kan låne dig alle 80.000 men hvis det lykkedes dig at samle lidt forskellige private investorer og vi selvfølgelig må se dit regnskab samt gennemgå dit firma og lign. vil jeg gerne smide 10.000 i puljen (kan smide 10.000 nu og her og så 10.000 igen d. 1/3 såfremt sådan en konstellation kan være nødvendigt).

Det er dog betinget af dine regnskaber samt vision for at komme ovenvande ser fornuftig ud og vi kan finde ud af en fair tilbagebetalingsordning hvor alle parter er tilfredse.

Fra Valby
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 158
Fra  Lean Controlling ApS Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår dig så sandelig godt, og her kom den første venlige sjæl :) Jeg kan desværre ikke bidrage da jeg er i opstart.

Det er da så klart også forsøget værd, men nogengange tror jeg bare man glemmer at selv kreditorer der puster sig op, faktisk bare vil have lidt nu og her, og de sagtens kan snakkes til fornuft.

Da jeg arbejde som revisor, havde jeg klienter, med alt for stor gæld til skat og de truede med konkurs og foged og alt hvad den kunne trække, men et par møder og et par smil, så fik klienten udsættelse på udsættelse, der skulle bare falde lidt hele tiden, og aftaler skulle overholdes, klienten eksisterer stadigvæk og kæmper med denne gæld. Men en kreditor som skat, der egentlig køre nultolerance, fik vi ned på jorden og fandt en løsning der var rimelig for begge parter.

Så ro i maven kommer der så snart der ligger en aftale på afdrag, og så kan du fokuserer på det du er bedst til, og måske ovenikøbet lige tjene de ekstra penge der skal til.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kristoffer :-).
Du aner ikke hvor meget det betyder for mig. Eller jo, det gør du nok, når du selv har prøvet det lidt.
Jeg sidder med tårer i øjnene af glæde og i håb om at det måske alligevel kan lykkedes mig at finde nogle søde, private låneudgivere. Mit firma er jo min passion. Jeg brænder inderligt for det. Og fordi jeg var for godtroende og naiv da jeg startede, ønsker jeg ikke allerede at "knække" nakken nu, som du skriver
Hvor i landet bor du? For hvis du bor tæt på, tænker jeg, at vi evt. kan mødes. Så kan jeg fremvise papirer, likviditetsregnskab m.m.
Kan selvfølgelig også scanne det, og sende det som mail.
Men vil naturligvis gerne mødes, så du kan møde mig som person, give hånd osv.
Tusind tak for dit svar og din (måske) vilje til at hjælpe :-)
Jeg vil være dig evigt taknemmelig, hvis du beslutter dig for at hjælpe.
Smid meget gerne dit telefon nummer,.eksempelvis i privat besked. Så ringer jeg gerne til dig i morgen.

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej "Dreams Come True".

Efter lige at have læst de indlæg der har været, bemærker jeg Kristoffer Ø, der klart er villig til at
gå ind i det projekt. Men bemærker også lige, at han vil se dokumentation for at projektet er rentabel.
Jacob ser derimod klart, at det er de kreditorer, du allerede har, der må indgå en aftale.
Her forklare du, at du har indgået nogle aftaler.
Det er her problemet er og som du ikke giver nogle af svarerne informations til at kunne svare
rigtigt på.
Forholdet er jo at de fleste kommer i den situation, du er i, når de starter op og det er så her,
der skal is i maven til at planlægge en så lang tidshorisont med dine nuværende kreditorer, at du kan
overholde den og ikke de der kortsigtede løsninger du har ladet dig presse til.
Min erfaring viser, at det her kan være en fordel at have en anden med til at overbevise kreditorerne om
projektets holdbarhed. Såfremt du hellere vil åbne op for alle de forhold, der her skal belyses via en telefon
er du velkommen til uforpligtigende at kontakte mig på 98311022.

Mvh.
Bertil Vrou Thomsen

Tilmeldt 11. Apr 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

jeg kan evt hjælpe dig hvis vi skriver via mail (carsten.hjemme@gmail.com), du er velkommen til at skrive til mig

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)