Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkursbo

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Sep 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber at der en en venlig sjæl der sidder inde med viden omkring konkurser, og vil besvare mit spørgsmål.

Er det muligt at købe et varelager i et konkursbo og sælge disse stykvis videre til private?

Grunden til jeg spørger er, at der på konkurser.dk's vilkår for salg står som krav at: " Køber er erhvervsdrivende, og de aktiver han byder på er til brug i hans virksomhed."

Vh.

Elias

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Konkurser.dk er et site der mod betaling opsøtter auktionerne for erhvervsdrivende og advokater. De kræver at du har cvr.nr for at byde.

Men som sådan er der intet i vejen for at du køber et vareparti og sælger videre i "løsdele".

Andre Konkursboer kan altså også købes direkte via kurator, som regel byder du her på HELE konkursboet efter et firma. Sometider kan kurator dog vælge at sælge noget af konkursboet til en og resten til en anden. Køber du som virksomhed direkte fra kurator tillægges der ikke moms på buddet. (det skete ihvertfald ikke da jeg købte et konkursbo).

Når du handler vi konkurser.dk tillægges moms. Og ikke alle varepartier på konkurser.dk kommer fra konkursboer, mange importfirmaer/grossister skiller sig af med ukurente varer der.

Hilsen

Søren

Tilmeldt 17. Sep 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for et hurtigt svar. 

Jeg er ikke helt med på hvad det så er de mener, med det de skriver.

Et CVR. nr. vil hurtigt kunne oprettes. Men ved du, om der er andre ting man skal være særlig opmærksom på ved denne form for virksomhed?

Når produkterne sælges videre vil disse ligeledes blevet solgt incl. moms, så det ekstra beløb der betales, kommer vel retur igen?

Vh.

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 02:20
Hvor mange stjerner giver du? :

ELIAS B. S.:
Når produkterne sælges videre vil disse ligeledes blevet solgt incl. moms, så det ekstra beløb der betales, kommer vel retur igen?

Ja, det har du ret i. Men man skal lige passe på ikke at blive forblændet af at købe et parti konkursvarer til x antal-kroner på auktion. Du ender med at betale X kr PLUS evt salær til auktionsside/hus (auktioner.dk vist 10 %, auktionshuse omkring 20 %) hvortil bagefter lægges moms af både budsum og salær. Regn med 50 % oveni buddet.

Du skal iøvrigt være klar over at er der tale om nye varer, vil du overtage garanti-forpligtigelsen. Auktionshuset har fraskrevet sig denne ved at sælge på auktion, men sælger du til forbruger er du underlagt købeloven.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv evt at skrive til dem. De må kunne svare på spørgsmålet ;-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)