Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bare det at få en erhvervskonto... :O

Side 1 ud af 6 (53 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 12. Dec 13
Indlæg ialt: 52
Fra  Nordica Ejendomme Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i den situation hovr jeg er ved at forsøge at opstarte et IVS selskab. Eller faktisk to (Holding+drift).

Men jeg har meget svært ved at opnå en erhvervskonto nogen steder.  Hos min private bank partner, jyskebank vil de have 2500,- i oprettelse af sådan en hvilket jeg syntes er utopisk. Det jo 5000,- bare i oprettelse bare for at få lov at have penge stående og handle med dem.. 

Nordea har jeg hørt af med de ønsker kun at enggagere sig hvis mit private engagement følger med, hvilket jeg ikke er interesseret i pt, eller ihvt til mine realkreditlån skal ligges om...

Jeg vil bare gerne have en konto der kan benyttes til formålet så jeg kan komme det skridt videre og få registreringen af IVS kørt igennem og derfor få resten af setupet klar.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja det lyder dyrt med 2.500 kr men omvendt tyder en del tråde herinde på det sidste på, at bankerne hæver start gebyr for erhvervskonti - og måske IVS ikke i sig selv gør det billigere. Der er et udvalg under erhvervsministeriet som skal se på problemet med at en del ikke kan få erhvervskonto, men dels tror jeg det vil tage tid, og dels tror jeg ikke det vil blive med krav om gratis arbejde fra bankernes side - jeg kunne sagtens se, at hvis de pålægger banker at oprette erhvervskonti, så accepteres sådan 2,500 kr sikkert

Nå men ja, du vil opleve at mange banker vil ha privat engagement med over (det behøver vel ikke betyde at realkredit skal følge med) Det er for at ha overblik og fordi de måske kan tjene lidt på privat engagement. De tjener INTET på erhverv der ikke har lån og de tilbyder ikke lån hvis ikke der er sikkerhed, så bare at ha erhvervskunde der skal checkes og hvidvasknings gennemgåes, ha netbank og så ikke tjene på lidt indestående men tage en risiko, det er ikke bankernes kop te

Overvej derfor om ikke du skal flytte det private væk fra jyske, uden at flytte realkredit - men prøv først et par af de måske mindre lokale banker som kan være mere kundesultne. De store som Nordea vil givet fastholde alt eller intet for ny erhvervskonto i langt de fleste fald.

Tiden med gratis oprettelse af erhverv er ved at være ovre, med mindre man er kendt god privat kunde i banken, hvor ex Nordea giver samme erhvervspriser til fordel + som til privat siden. For alle der ikke har større privatengagement skal man regne med krav om noget med 1500 kr per konto - jyske har i et par tråde virket til at ligge på den høje side

Læs her om at FÅ EN GOD START I BANKEN 

VH John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Andelskassen i Slagelse har gratis oprettelse af selskabs konto 
og gratis internet banking. Dog koster et MC debit-kort 150 KR.  

De er utroligt effektive.

Jeg anbefaler mine klienter at koebe et andelsbevis paa mindst 1.000
for at stotte deres forretninger.

DDB var formentlig gaaet fallit omkring 2008 hvis ikke staten 
havde udstedt en ubegraenset kaution for alle danske banker. 

Bare for at sige, at man lige saa godt kan bruge mindre banker. 
Der er mange andre grunde. 

Hvor i landet holder du selv til?

Kontakt og baggrundsinfo, se: www.ejler.ottesen.info

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ejler Ottesen:
Andelskassen i Slagelse har gratis oprettelse af selskabs konto 
og gratis internet banking. Dog koster et MC debit-kort 150 KR.  
Hvis trådstarter prøver den (og banken behøver i dag jo ikke ligge lige rundt om hjørnet - og har man ikke over svarende til 100.000 euro stående er man dækket af bankernes garanti) - så må trådstarter da godt melde tilbage, for det var fint for andre at vide, om der er en bank/sparekasse  - som tager alle ind uden gebyr for selskaber. Det ville sikkert kunne hjælpe en del der skal stifte IVS hvis det er tilfældet. Meld tilbage

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Ejler Ottesen:
Andelskassen i Slagelse har gratis oprettelse af selskabs konto 
og gratis internet banking. Dog koster et MC debit-kort 150 KR.  
Hvis trådstarter prøver den (og banken behøver i dag jo ikke ligge lige rundt om hjørnet - og har man ikke over svarende til 100.000 euro stående er man dækket af bankernes garanti) - så må trådstarter da godt melde tilbage, for det var fint for andre at vide, om der er en bank/sparekasse  - som tager alle ind uden gebyr for selskaber. Det ville sikkert kunne hjælpe en del der skal stifte IVS hvis det er tilfældet. Meld tilbage

venligst John H

Gælder bank-garantien også erhvervskunder? 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld, men hvad vil du dog med et holdingselskab bagved et IVS, når der er påkrævet opsparing, indtil omdannelsen finder sted? 

Men det lyder voldsomt med prisen. Vi har endnu ikke betalt for vores konti. 

Tilmeldt 12. Jul 13
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi betalte Danske Bank 750 kroner. Dog var det kun fordi de havde vores private aktiver også.

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 12. Dec 13
Indlæg ialt: 52
Fra  Nordica Ejendomme Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

måske fordi rådgiveren vil sælge erhverv plus som jo koster 2500 kr i listen? Spørg rådgiveren

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 12. Dec 13
Indlæg ialt: 52
Fra  Nordica Ejendomme Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det kan selvfølgelig være. Jeg vil bare mene at det er dårlig service ikke at orientere sin kunde korrekt i forhold til de muligheder denne skulle have, også i forhold til det behovsafklaring han har fået.  
 

Side 1 ud af 6 (53 indlæg)