Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vis mig din salgsstrategi

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 29. Nov 13
Indlæg ialt: 19
Fra  Rytterkompagniet Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle Aminoer

Er for nyligt begyndt at læse Salgs Strategi og KAM.

Det sætter naturligvis en masse tanker og processer i gang og derfor vil jeg gerne se DIN salgs strategi.

For sådan én har du vel som iværksætter... ík? Wink

VH

Frederikke

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja sådan en har jeg. Nu er jeg også Sælger + Iværksætter, så ..Jeg følger klart min strategi, som jeg har gjort det sidste års tid mere eller mindre.

En strategi ændrer sig jo efter markedets tilstand. Nu er der "efter-krise" og lidt mere gang i markedet, og så reagerer jeg jo på det og kan lykkes med nogle ting som ikke kunne lade sig gøre i efteråret 13

Min salgsstrategi må folk selv regne ud. Måske kan du få en ide om den ved at læse min firmaside ? http://optimersalget.dk/ 

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederikke:
derfor vil jeg gerne se DIN salgs strategi

Det vil du da sikker gerne, men jeg tror de fleste holder sådan en for sig selv af konkurrencemæssige årsager.

Fra Odense
Tilmeldt 29. Nov 13
Indlæg ialt: 19
Fra  Rytterkompagniet Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn...

Ja - du kan have ret.

Men der er også mange som slet ikke har en salgs strategi.

Den er jo ikke at forveksle med en forretningsplan...

Selvfølgelig behøver man ikke udlevere sig selv. Men derfor kan man jo godt lukke lidt op for posen, hvis der altså er indhold i.

Jeg lægger gerne ud - dog må det blive senere på dagen, når jeg har ro ved computeren.

VH

Frederikke

Fra Holte
Tilmeldt 14. Jun 12
Indlæg ialt: 30
Fra  Sales Afficionado Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende at det har sat en masse tanker og processer igang hos dig. Som andre skriver kan man synes at sin salgsstrategi er fortrolig.

Jeg kan se du sælger rideudstyr og beklædning både online og offline (i din forretning på Vestfyn). Skal du igang med opsøgende salg, kan det være en idé at starte med at udarbejde din elevatortale - som kort og præcist forklarer hvad du laver, hvad du gør anerledes (end konkurrenterne), hvordan du adskiller dig fra den nærmeste konkurrent. Og f.eks. hvordan man kan handle med dig (Online, offline i butik eller møde hos kunde etc).

Elevator tale skabelon:

___(Produktnavn/Virksomhedsnavn) er for ___(Målgruppe/Kundesegment), som har behov for ___(Overbevisende grund til at købe).
___(Produktnavn/Virksomhedsnavn) er ___(Produkt eller virksomhedskategori) som tilbyder ___(Nøgle-”og hvad så”-fordele).
I modsætning til ___ (Kendt konkurrent), så ___ (Differentiér dig selv).

... og så kan du tilføje, hvis du ønsker at vide mere... ja så ... foreslår jeg et møde - du kan gå ind på vores hjemmeside - troppe op i vores butik...

En anden indgang kunne være at liste top 5 problemer som du har hjulpet dine top 5 kunder med at løse. Så kan du ringe ud til andre kundeemner i samme segment - og fortælle at du gerne vil tilbyde dem et møde om hvordan du har hjulpet andre (lignende kunder). Det vil de fleste kunder GERNE høre om! :-)

Ellers indeholder en salgsstrategi overordnet beslutninger omkring, kundesegmentering, prioritering af målgrupper (herunder kontaktpersoner og nøglebudskaber), opsættelse af mål og strategi, opbygning af struktur og systemer - på et gennemførende praktisk niveau: at få udført egne salgsindsatser og opgaver i tråd hermed.... 

Håber noget af det var brugbart.

http://www.saleslab.dk

Fra Rødovre
Tilmeldt 30. Jun 13
Indlæg ialt: 94
Fra  Daniel Kold Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Den korte udgave er:

1. Lad være med at satse udelukkende på online salg til private, med mindre du er helt afsindig dygtig og har rigeligt penge på kistebunden til, at køre lange reklamekampagner og først har tænkt dig du skal kunne leve af det om et, to eller tre år.

2: Tag telefonen og book dine slagsmøder nu. Lad være med at tro kunderne kommer af sig selv. Det er den største fejl som de fleste begår. Når du blot ligger ting ud på nettet, så har du stort set ingen indflydelse på, om kunderne kommer eller ej (heller ikke selvom du SEO opdatere eller smider reklame på facebook)

3: Tag ud og besøg mulige kunder og hold dig til, hvilken værdi dine produkter skaber for kunden. Kun de færreste har tid eller gider at lytte på, hvorfor du valgte at gå selvstændig.

Tilmeldt 3. Aug 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtig lækker og meget overskuelig hjemmeside I har der :-)

Yes

 

VH

 

JPH

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 14
Indlæg ialt: 16
Fra  SmallDelivery Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tilslutter mig tidligere indspark! Vores salgsstrategi (vi sælger godt nok ikke rideudstyr) er udelukkende baseret på kunderelationer og kontakt. Opsøgende salg er netop et rigtig godt springbræt ift. at skabe relationer, kundeloyalitet og forklare. Partnerskaber er et nøgleord for os - og det før også at vi tit yder lidt mere end hvad vi egentlig lover - et slutbrev, status på ordrer og en måske "irriterende" opfølgning - som mange sjovt nok kan lide.

Lige ift. dit/jeres marked vil det måske også være væsentligt at tænke B2B i form af rideskoler m.m. ind i jeres salgs- og marketingsstrategi.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)