Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. salg af vin

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jul 11
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har lige et spørgsmål vedr. salg af vin. Det forholder sig nemlig sådan, at efter min far er blevet alvorlig syg, har vi noget vin, der bare står og samler støv :-) Min far arbejdede som sælger hos en vinimportør, og har købt vinen til privat brug, men hverken min mor, eller jeg drikker vin, så vi ville gerne af med vinen, og her melder spørgsmålet sig - Skal vi have et CVR-nr. og et kontrolbesøg af fødevarestyrelsen, eller kan vi sælge vinen videre som privatpersoner, eller hvad gør vi lige? :-)

Håber der er en sød sjæl, der har lyst til at hjælpe :-)

God dag/aften til jer alle!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er privat indbo ejet af din far (og mor) må I sælge den som I vil - forudsætter vi ikke taler over 50.000 kr og I naturligvis sælger som helt private - ex til en auktion som nok er nemmest hvis det er større mængder og af en vis kvalitet.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Jul 11
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret John - det er privat indbo ejet af min far, og der er for under 50.000 kr. i værdi. Ud fra det du skriver, opfatter jeg det så rigtigt, at vi fx IKKE må sælge det til en lokal købmand eller virksomhed, hvis de gerne vil købe det? Hvis svaret er ja, må vi så sælge det, hvis vi opgiver et CPR-nr på fakturaen i stedet for et CVR-nr., og så herefter indberetter det til skat, og vil det kræve et kontrolbesøg fra fødevarestyrelsen? :-)

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Rasmus

Kan du skrive ned hvad det er for vine ? evt på en mail

Min bror går meget op i vine, og har muligvis stor interesse i at købe dem af jer alt efter hvad det er :)

I kan sælge dem privat :)

Mail til mig her

Mvh

Christian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

i må sælge det helt til den i vil og ex opgive cpr eller bare tydeligt navn og adresse og der er ikke noget skat i det, for vinen er købe for skattede penge (går jeg da ud fra - ellers er der jo noget galt Big Smile) og nej fødevarestyrelsen skal ikke ind fordi i sælger vin flasker fra jeres private vinkælder som privat indbo for under 50.000 som helt private f.eks. til en auktion eller andre. Det kunne være Henrik Koudahl som kan en del skat/moms OG vin lige kan bekræfte at den er OK - det er private flasker som sælges - også til en købmand

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Jul 11
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for dit svar John! :-)

Fra ishøj
Tilmeldt 28. Aug 13
Indlæg ialt: 58
Fra  Revisionsfirmaet niels ole ellegaard Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

hej rasmus jeg er også interreseret i vine send mig på mail yilmaz2635@hotmail.com

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)