Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af varer fra USA

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Dec 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej iværksættere!

Jeg har et spørgsmål vedr. import af varer fra USA.

Jeg står og skal importere en palle med 180 stk. af et produkt leveret på en palle.

Jeg har fået oplyst at selskabet tager $9.5 pr. stk. dvs. $1710 for pallen - forsendelse er $610 (får oplyst, at det er u. evt. moms/told/skat m.v.)

Jeg har aldrig prøvet at importere noget, og vil derfor gerne høre hvordan det foregår? Er bare at jeg får pallen afsendt og så får jeg en regning fra Told/Skat eller skal jeg oplyse dem om pakken kommer? Er det evt. billigere / nemmere at få UPS til at hente pakken?

Vil meget gerne høre jeres bud / erfaringer.

Mvh,

A. Thomsen - helt grøn på området!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomsen

Med hensyn til fragt så lyder 610 USD som en noget høj pris, men det afhænger jo af om der er tale om luftfragt eller sø fragt og hvorfra i USA godset kommer.  Hvad har de oplyst mht. leveringsbetingelser?  Om der kan findes en billigere transportløsning afhænger jo meget af dit krav til leveringstid og hvad din leverandør har tilbud  af transportløsning for de 610 USD

For at du lovligt kan importere skal du være både moms importør registreret.

Mvh

Ravn

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 01:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

or at du lovligt kan importere skal du være både moms importør registreret.

dernæst er det ulovligt at indføre mærkevarer, medmindre man har godkendelse fra producent

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark

Nu havde jeg kun de danske formaliteter i tankerne.  Men du har ganske ret at der er specielle restriktioner på mærkevare import fra lande udenfor EU.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomsen.

Jeg vil på det varmeste anbefale dig at kontakte Fortoldningsbutikken. Rikke kan sætte dig ind i detaljerne vedrørende den fortoldningsmæssige del af af dit køb, samt tage sig af alt relevant opdatering, hvilket ellers er et komplet uoverskueligt område for os novicer. Der er tale om lave priser, så alle kan være med. Få det på plads før du færdiggør din ordre. Så er der ikke noget der skal indhentes bagefter.

Venlig hilsen Simon.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Andrés:
Jeg vil på det varmeste anbefale dig at kontakte Fortoldningsbutikken.

Normalt vil den speditør der forestår tansporten også lave fortoldningen, så der er ingen grund til at bruge et eksternt firma til fortoldning.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)