Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 27. May 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, Amino

Jeg skal sælge min hjemmeside www.Soundwear.dk  - jeg er klar over, at jeg ikke sælger virksomheden, når det er en enkeltmandsvirksomhed, men at jeg bare sælger webshoppen og tilhørende aktiver.

Jeg har dog brug for hjælp til at udarbejde en salgskontrakt - salget skal foregå over 12 rater på 12 måneder og omfatter webshop, domæne, lager, emballage m.m.


Hvordan udformer man en sådan kontrakt? Er der nogle bestemte ting, jeg bør være opmærksom på?

Al hjælp og info er brugbart

Mads 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag en jurist med ind over - det behøver ikke koste voldsomt - jeg mener også www.agera.dk kan give gratis tilbud fra jurist - overvej også en revisor trods alt.

Selve kontrakten er ikke så vanskelig hvis I er enige om en pris. Regnskabsmæssigt vil du hvis du lukker din virksomhed og sælger alt til en anden momsregistreret, sælge uden moms for en gangs skyld, da man ikke ønsker du som lukket skal stå med moms i kassen (som skat kan har besvær med at indkradse) og køber stå med momsfradraget.

Du vil skulle tage salget af aktiver og goodwill ind i dit regnskab som indtægt og derefter udregne overskud og lukke ved at slette momsregistreringen og så opgive overskud som normalt til skat

Der det bliver kringlet er 12 mdrs betaling, hvor der nok bør aftales noget markedsbaseret rente hvis det laves som normal afbetaling og så kommer det mere kringlede, nemlig, at du bør ha noget ejendomsforbehold med ind der regulerer hvad der sker, hvis køber betaler de første 4 rater og så stopper med at betale. Den del skal der kæles lidt for

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)