Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min partner vil ikke have jeg køber ham eller omvendt! Restauration branche

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John.

Han havde ikke ret meget argument, da vi mødtes med advokaterne... Firmaet blev vurderet 800000kr og så kom jeg med dankortet at det skal afgøres her og nu. Værsgo din 400000kr så skal der bare laves papirer på. Men nej, det vil han ikke have. Hvorfor, spurgte advokaten, svaret var han vil ikke sælge. Privat har jeg også forsøgte og overbevise ham, men hans forventning med kontanter kan ikke opfyldes af nogen. Ellers kører den således at enten jeg skal være 24/7 der ellers køber han vare med firmaet dankort og levere dem til sin egen enkeltman firma... Jeg har en 78årig syg mor boende i udlandet, som af og til skal se hende. + en familie her i Sverige, men alligevel er jeg nødt til at være på arbejde 24/7. Ellers taber jeg riegligt og dagligt. Sådan er det jeg lever og gør "forretning" på...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke givet du forbedrer jeres forhold men hvis han bruger et dankort der tilhører jeres fælles firma til at købe ting til sig selv og sin enkeltmandsvirksomhed, så kan du nok få banken til at lukke det kort + anmelde til politiet da det jo vil kunne være bedrageri

Ellers er det bare at føle med dig, for det er da en møj situation at hænge i da du jo næppe vil arbejde for at få restauranten lukket og starte på en frisk. Ville du det kunne det måske ske hvis du er eneste officielt registrerede direktør og afmelder dig og samme med bestyrelsen - hvis den er afmeldt. Det er dog en risikabel vej du ikke skal gå uden revisor der siger, der ikke vil være nogen personlig ekstra risiko for dig ved en tvangslukning, og du mister jo restauranten, hvilket bare kan være eneste vej ud - også som trussel over for den der slet ikke deltager

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

john, han køber vare i INCO, kasser dem i sin varevogn og stopper i sin egen forretning og så kommer med "en del" til fælles firma. Varen lægges lynhurtig på hyldererne og ingen kan finde ud af, hvad og hvormeget han har shoppet. Han er imod online shopping, men nu har jeg ordnet alt via. webshopper for at mindske misbrug, men ellers det er det værste dag for forretning, når jeg ikke er der. Her kan jeg ikke gør noget. Firma dankort, firma INCO kort og firma faktura men mindre vare. Derfor får jeg heller ikke mulighed og beder banken at lukke... Og så det er ham der er "direktøren"!

Lukning af restaurant er bare at miste de jeg allerede have. Jeg har investeret i den alt hvad jeg havde. Tak 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er svært at give dig et godt svar for det findes sikkert ikke i din situation. Når jeg læser dine indlæg lyder det som resturanten vil gå ned hvis du siger op.

Hvis din partner ikke yder en tilsvarende arbejdsindsats, så er spørgsmålet om du ikke er bedre stedt ved at stoppe og finde et lokale 100m nede af samme gade.

Hvis du er villig til at betale din partner 400000kr, og han ikke vil gå med til det, og hvis han ikke kan køre forretningen uden dig, så vil kunderne meget hurtigt skifte og det vil sikkert koste dig mindre. 

I den forbindelse skal du naturligvis have afklaret med leverandører/bank mv hvad der sker bagud og fremadrettet. 

, men jeg ville vurdere

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan kan få ROD ud af at starte konkurrence hvis man er ejer af aps sammen med en makker i samme branche - og hans enkeltmandsvirksomhed som spiser nogen af varene mener du jo, kan være konkurrence med jeres fælles -  men hvad med en lille strejke.

Lad være med at mød op, sig til banken de bør lukke hans kort da du tror han misbruger det til at købe privat på - og så se om han bliver mør hvis han selv bliver nødt til at slide i butikken. Læg dig evt syg rent ud sagt - inden du for alvor bliver det - kan han lade være med at arbejde kan du vel også, så han forstår, at det her fungerer jo ikke

Ja det går ud over forretningen som så skal bankes op igen på den anden side af slagmålet - men alternativet er jo ikke sjovt  - ellers er det jo lidt for livstid 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Sharifpat:
ingen kan finde ud af, hvad og hvormeget han har shoppet. Han er imod online shopping, men nu har jeg ordnet alt via. webshopper for at mindske misbrug, men ellers det er det værste dag for forretning, når jeg ikke er der. Her kan jeg ikke gør noget.

Du har mulighed for at kræve granskning af hans indkøb hvis du mener at han snyder. Hvis det kan bevises at han har snydt er han erstatningspligtig. Sæt lidt pres på ham.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sagde ikke han ikke kan drive den alene. Han har mere muligheder og resorcer end jeg. Men så bliver det hans show. Siger jeg op, kommer han med sin fætter mætter og alt mulige andet og driver den på sin egen måde. Tak BronfanDK

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)