Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad må man IKKE sige til ansatte?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skal jo træde lidt varsomt i Danmark, men har ikke umiddelbart kunnet finde noget om det.

Så håber, at der er nogle, der kan fortælle lidt :-)

Er der noget man ikke må sige til sine ansatte?

I forbindelse med ansættelse, afskedigelse og generel administrering. 

Brænder for business! Altid klar på en Skype snak. "learner882"
Smykker til mænd  

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke der er udspecificeret nogle retningslinjer omkring hvordan ansatte skal tiltales. Det handler om generel situationsfornemmelse, sociale kompetencer og god opdragelse. Hvorfor skulle du snakke anderledes til dine ansatte, end til dine venner og familie? Såfremt dine venner og familie ikke afstøder dig, hvorfor skulle dine ansatte så. Selvom man er chef skal man behandle alle med samme respekt.

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Fra Horsens
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig taler man pænt, og behandler folk med respekt, men respekt i min verden er også somme tider at være hudløs ærlig med kritik.

Sådan noget, som det her, der sætter nysgerrigheden i gang hos mig. 

Vi ansætter ikke drenge 

Brænder for business! Altid klar på en Skype snak. "learner882"
Smykker til mænd  

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm, ja. Du må selvfølgelig heller ikke diskriminere osv. men du har helt ret, til tider virker tingene meget uklare. 

Jeg synes faktisk det er en smule fjollet, at han ikke må bestemme hvorvidt han vil have drenge eller piger i sin butik. Jeg kan da godt se at det er diskriminerende, men hvad nu hvis folk hellere vil købe chokolade af en pige, end af en dreng, og det på den måde påvirker hans salg (hvis han har testet det). 

Det kan være en mere erfaren kan komme på banen her. Men så tænker jeg da, at det også må være diskrimination at jeg ikke kan blive en cult pige? Jaja, overdrivelse fremmer forståelsen, men hey? Det er jo også diskriminerende, eller hvad? :S

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Apr 12
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ved ansættelse er det i hvertfald ikke nogen god idé at spørge en kvinde om hun har tanker om at skulle have børn. Det kan godt give problemer med nogle fagforeninger særligt hvis du ikke ansætter hende ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig kan Claus ikke blive Cultpige, og det ønsket han nok heller ikke. Jeg vil stærkt frarådede, at man giver sig til at argumentere for kønsdiskrimination, og man kommer ikke langt med den begrundelse, at Claus heller ikke kan blive Cultpige.

Når du overvejet hvad du spørger om til en jobsamtale, så skal du tænke på, om det er omstændigheder som kandidaten selv har været herre over. Du må fx heller ikke spørge til hans socialebaggrund.

mvh

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)