Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg omskrive tekst fra nettet til egen side?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

I plejer at være rigtig gode til at hjælpe, så jeg forsøger lige igen.

Jeg ønsker at starte en hjemmeside/blog med gode tips og råd om et givent emne. Jeg har fundet en "ekspertside" på engelsk, men samtidig er der på dansk ikke nogen lignende side.

Mit spørgsmål går på om jeg må læse deres artikler og omskrive dem til dansk? Jeg er klar over at jeg ikke må kopiere direkte fra deres side, men hvis jeg nu omskriver teksten, så kommer det vel ikke under kategorien 'plagiat'?

Hvor meget må illustrationer og tekst jeg selv laver ligne andres? Er det okay at man laver samme former, størrelser, men blot udskifter farven?

Håber at få hjælp herinde, da jeg ikke har kunne finde svar på google, jeg kan ikke lige finde den rette formulering og søge efter. Da de fleste leder mig ind på kopiering af tekster og hvordan man skriver en tekst til nettet

Mvh. Kenneth

Tilmeldt 6. Feb 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 07:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Teksten skal omskrives totalt, og helst byttes om på afsnit placeringen, med mindre det ødelægger det hele.

Alle andre omskriver også andres tekster konstant, vi kan jo ikke alle opfinde den dybe tallerken.

Problemer med computeren ? Har du brug for Computer Hjælp ? Så læs mere hos os.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal absolut sikre, at det ikke blot er en oversættelse du har lavet - du skal læse den og skrive ting med dine helt egne ord og formuleringer

Nej du må absolut ikke tage illustrationer/grafer og andet og beholde form bare ændre farve - det vil være let at spotte - også for robotter som søger sådanne ting

At du får viden fra andre på nettet og bruger den er ikke giftigt, men ligner det en oversættelse hvor du bare har ændret i afsnit - og er der sammenhæng i illustrationer, så vil du kunne få krav om erstatning

Langt mest alvorligt hvis det er i kommerciel sammenhæng (du tjener på at stjæle Smile)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar! Det er dejligt at man kan få hjælp så hurtigt.. 

Jeg tænker at det måske kan være en ide at skrive en mail til dem og spørge om lov til at benytte deres viden, mod at jeg naturligvis linker til deres side, kan der være en ide i det eller skal man tilbyde økonomisk kompensation i stedet?

Mvh. Kenneth

Tilmeldt 6. Feb 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare læs teksten grundigt, gå en tur med hunden, eller hvad du nu har, og skrive så din egen udgave af teksten, så den er 100 % unik.

Du behøver ikke betale dem for noget, men mindre du vil bruge deres billeder illustrationer m.m.

Men hvis du skriver om f.eks mælk, og hele teksten handler om mælk, så vil et link til f.eks Arla styrke troværdigheden af din tekst.

Problemer med computeren ? Har du brug for Computer Hjælp ? Så læs mere hos os.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg brugt meget tid i weekenden på at tænke på dette projekt og jeg forventer at begynde næste uge. Et spørgsmål har særligt fyldt meget. Min side vil omhandle "opskrifter" på tricks ala håndbold- og fodboldtrick og finter. 

Det er lidt ala denne side, blot med en anden sport, men det er med forskellige skud og finter :) 

http://www.dragoerhb.dk

Det er derfor svært at omskrive en "fast finte". 

Jeg tænker at jeg kan omskrive med andre ord, men fremgangsmåden til tricket er jo det samme?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)