Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af solcenter

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle sammen

Jeg håber på at i kan hjælpe mig på vej til at jeg kan tør at tage chancen og åbne et solcenter her hvor jeg bor.

Både god råd, kritik eller andet relevant modtages med stor tak.

Jeg vil lige forklare kort.

Jeg er flyttet til Viborg fra Århus. En mindre by i Midtjylland. Jeg købte et dødsbo (villa) i et almindeligt stille villa kvarter 1.9km fra Viborg Centrum.

Huset har tidligere fungeret som hjem og købmand med stor succes. Den har en erhvervsbygning på 86kvm på en hjørnegrund i et "trafikkeret" område forstået sådan at hjørnegrunden ligger til et kryds i villa kvarteret. så alle biler der skal hjem krydser vejen højre venstre, op og ned.

Da jeg overtog huset i 2012 var købmands delen (de 86kvm erhvervsbygning) lavet om til et solcenter. Der var stadigvæk sole af en ældre dato. og slidt gulv.. Men det var bygget om til et solcenter med 3-4 værelser til sole og depotrum.

Jeg ved intet om det kan fungere eller hvordan og hvor ledes eller om det overhovedet har fungeret? Da jeg som sagt overtog et dødsbo.

Jeg har oplevet at et par naboer har sagt de var stamkunder i solcentreret og spurte ind til hvornår det blev åbnet igen. (5-6 mennesker har vist interesse ved henvendelse)

Solcenteret ligger meget "centralt" i villakvarteret med 5 min gå gang via sti system til lejligheds kvarter og ungeboliger.

Jeg tænker om jeg skal udskifte rør på de eksisterende solmaskiner og måske anskaffe 2 nyer modeller afhængig af prisen. og så peppe lokalerne lidt op, tage chancen og prøve at drive det?

Men hvor i alverden finder jeg de maskiner? og krav om hvordan de skal være? Er der nogle herinde der har solcentre som kan give lidt råd ?

-Jeg har snakket med Dansun og andre solkæder. De var meget interesseret i at lease mig maskiner eller leje lokalerne. Jeg syntes bare ikke jeg ville få noget ud af det udover at være utilfreds. 

Tusind tak for jeres svar, råd og kritik :-)  

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)