Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rolex får medhold: Danskers kopiur skal tilintetgøres

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Bliver spændende ift. dansk lovgivning, hvor det er tilladt at importere kopivarer til eget forbrug.

Vi har dog set flere sager, hvor man kan være i tvivl om lovgivningen - Normaltvis fremhæver man forordning nr. 1383/2003 (”Toldforordning”), art. 1, stk. 1, jf. art. 2, stk. 1, litra a og b.

http://www.forbrugereuropa.dk/Koeb-i-EU/Kopivarer/Er-det-ulovligt  

Der er en problematik ift. lovgivningen og den offentlige institution, der direkte samarbejder med rettighedshavere på det område. Man kan naturligvis have en holdning til emnet, men rent juridisk er det tragisk - så må vi tilpasse lovgivningen i Danmark. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det bliver vel ikke så svært. Det er IKKE tilladt at importere kopivarer hvis de kommer med post/fragt, KUN hvis man har dem på armen når grænsen købes ex lufthavnen. 

Teksten i linket I DANMARK må man købe kopivarer  - betyder at man godt må købe naboens kopi rolex men man må ikke få det tilsendt OG som der så står, man må også frit have det med over grænsen, viser netop den store forskel .- ja til at ha det med over grænsen i ET ex (for at det ikke skal ligne videresalg) og ja til så at sælge et sådan ex som ER i DK til en anden

ET stk fake rolex på armen går fint ind via tolden i Kastrup lovligt og må sælges til en ven senere. Det som der satses på her er folk der enten har flere stk med ind eller folk der får dem tilsendt, hvor risikoen jo er langt større for erhverv der bare får dem et af gangen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dette link forklarer bedre hvordan de nye regler/praksis  - som jo bygger på landsretsdom - efter rolex dommen er http://solbrilleguiden.net/guides-om-nethandel/kob-af-kopivarer-pa-nettet-sadan-er-reglerne/ 

og i udpluk citat

  • Danmark har nu fået nogle regler indenfor kopivarer, som matcher med de fleste andre EU landes.
  • Alle kopivarer som bliver taget i tolden, skal fra nu af destrueres, hvis ikke varemærke indehaveren accepterer en udlevering af varerne. Der er ikke længere nogen smuthuller til, at du kan få dem udleveret.
Ovenstående regler er allerede trådt i kraft, og de bliver allerede håndhævet af alle mærkerne. Det skal siges, at Rolex-sagen stadigvæk kan ankes, men at de nye regler vil gælde indtil, at en evt ankesag er afgjort. Hvor lang tid en evt ankesag i højesteret vil tage, det er der ingen, som kan spå om på nuværende tidspunkt.
Alle igangværende sager mellem en køber og et varemærke, vil blive underlagt de nye regler.
Jeg tror det er godt at få langt mere rene linjer, så man ved kopivarer kan tages og destrueres og ikke skal rode rundt i om man var privat og aldrig ville videresælge og så snyde med at hente ting en ad gangen
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

@Cookie

Nej, det er nemlig ikke så simpelt, som du prøver at gøre det til - og alle aktuelle domsafsigelser er afgjort af, hvorvidt der har været tale om kommerciel import. Øvrige sager afgøres overvejende af den skræmmetaktik, som nogle advokater gør brug af.

Der er ikke nogle fælles EU-regler for køb og salg af kopivarer, derfor er det utrolig forvirrende. Når toldvæsenet samtidig agerer imod lovgivningen og samarbejder med private virksomheder, så er det jo problematisk.

Nej, det er ikke et spørgsmål om antallet af urer, men et spørgsmål om værdien af uret. Værdien anslås af toldvæsenet, som jeg før har nævnt, samarbejder med rettighedshaverne. Du har med andre ord ingen forudsætning for, at handle korrekt - derfor frarådes det naturligvis at handle med kopivarer. 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

@Cookie

Hvis du læser domsafsigelsen, så er det fældende punkt jo netop, at manden har forsøgt at videresælge uret på DBA:

"(...) efter det oplyste har været udbudt til salg på en hjemmeside, hvor man kan købe ure online."

Jeg vil gerne se de nye regler/ændringer, som skulle være sket siden "Rolex-sagen", som i min optik ikke ændrer noget som helst.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob:

@Cookie

Hvis du læser domsafsigelsen, så er det fældende punkt jo netop, at manden har forsøgt at videresælge uret på DBA:

"(...) efter det oplyste har været udbudt til salg på en hjemmeside, hvor man kan købe ure online."

Jeg vil gerne se de nye regler/ændringer, som skulle være sket siden "Rolex-sagen", som i min optik ikke ændrer noget som helst.

Hvis du læser svaret fra EU, så er der intet at tage fejl af. Import af kopivarer, kommercielt eller privat, er en krænkelse af trademark og ophavsretten, og det er ik lovligt i EU. Så jeg er 99,99% sikker på, at Højesteret i denne principielle sag vælger at følge EUs anvisning, og dermed bliver alt køb af kopivarer ulovligt gjort, med mindre du tager dem fysisk med hjem fra ferie, og købsværdien ik overstiger grænseværdien...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:
Så jeg er 99,99% sikker på, at Højesteret i denne principielle sag vælger at følge EUs anvisning, og dermed bliver alt køb af kopivarer ulovligt gjort, med mindre du tager dem fysisk med hjem fra ferie, og købsværdien ik overstiger grænseværdien...
enig - og det gør det lidt lettere med klare regler

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)