Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter Drøm, men mangel på midler

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

FastDanes:
Hvem faen gider låne en kontanthjælpsmodtager som mig penge til at starte et sådan projekt op, og kan det overhovedet lade sig gøre????

 

Realistisk set - Ingen.

Bare at komme ind i banken som rki registreret, og oveni på kontanthjælp.  Glem det, du får ikke lånt en krone.

Det er fint nok at være positiv, men jeg er ret sikker på det vil være spild af tid, med forretningsplaner, indsamlinger, investorer osv.

Langt mere realistisk( ikke sikkert det er let heller) tror jeg det er at finde et arbejde - gerne to - få afviklet gælden, slettet rki, opsparet en startkapital - først derefter er der en realistisk mulighed for at nogen bare vil kigge på projektet.

Bortset fra det - er der ikke et hav af grillbarer, pizzarier i byen - det er vel dine primære konkurrenter ?

 

 

Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved hvad jeg vil, så det skal ikke stoppe mig.. Er for mig at se bare et vejbump der skal overkommes, og hva angår min RKI gæld er den blot på 16.000 kr. ca. og er udelukkende en "Princip" gæld, da jeg ikke gad stå med hele lortet, da mig og moren til mit barn gik fra hinanden.. Længere historie.. pointen er, at det er en mindre gæld der er til at overskue :)

Men ja... Er absolut enig i den ikke ser let ud også derfor jeg søger råd (Takker for læsningen forresten, den ligger i printeren til natlæsning) :)

Der er 3 grillbare og 1 pølsevogn og de ligger alle i den dyre ende..Dertil vil jeg nu heller ikke mene man kan sætte de 2 typer som konkurenter, den ene har speciale i hurtig mad til billige penge og den anden i kvalitetsmad til flere penge..

Er lidt ligesom at smide Jack&Jones op mod H&M.. Det er nærmest 2 forskellige målgrupper som jeg ser det ;)

Fra København K
Tilmeldt 21. Feb 12
Indlæg ialt: 130
Fra  Liv'IN - www.livin.dk Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

FastDanes:
Men lad mig med det samme sige.. En uddannelse indenfor området, eller lignende er simpelthen en umulighed for mig.. Jeg ved det her lyder lidt "ynke ynke", men jeg er FULDSTÆNDIG ude af stand til at holde det kørende i mere end et år, som regel mindre, da jeg simpelthen går død i det..

Det er ikke kun sjovt at drive virksomhed. Det er stressende, hårdt og til tider død-kedeligt (der skal bogføres, markedsføres, produceres, gøres rent mm). 
Det kræver stort drive og engagement at holde sig kørende kl 21 søndag aften når der endelig er tid til at bogføre. Vil du også gå død i det trivielle arbejde, der uundgåeligt vil være når man er selvstændig?  

Blot en tanke.

Uanset hvad stort held og lykke. Det kræver stort mod at starte op.  

Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Er klar over kommentaren kunne tages som et udtryk for at jeg ikke gider når det bliver "kedeligt".. Men var dog ikke pointen.

Jeg har intet problem med det "sure" arbejde.. Det er mere den del med om jeg gør det fordi andre sagde jeg skulle, eller jeg gør det fordi jeg brænder for at se mit "barn" vokse op, den ene går jeg hurtigt død i, den anden er jeg fuldstændig perfektionistisk omkring.. Dette er noget jeg har opdaget omkring mig selv for længst, men først for nyligt har jeg fundet ideen jeg syntes var noget værd :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er ked af at sige det. Men hvis jeg stod som invester og skulle låne dig penge ville jeg løbe skrigende bort. Her er grundende:

1. Du vil ikke fortælle mig hvad der gør dit koncept unikt. Ingen vil låne dig penge før de kender din fulde ide.

2. Du vil åbne en fastfood resturent et sted INGEN andre har kunne få det til at køre. Hvorfor skulle du så kunne?

3. Du står i RKI og har allerede bevist du ikke har styr på økonomien.

4. Du løber træt i en uddannelse i løbet af et år, selvom det er indenfor det fag som du vil åbne forretning i. Hvorfor skulle du så ikke løbe træt i at drive virksomheden.

5. Du har ingen penge selv at smide i projektet. Du har altså dermed ingen penge i klemme personligt og dermed ikke vist at du er villig til at løbe en risiko.

Det er ihvertfald 5 ting du skal tænke over når du snakker med en invester/bank

Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm.. Den virker nu meget fair, den tager jeg med i overvejelserne :)

Lige set bort fra nr. 1 .. Er mere her på internettet jeg ikke er vild med at dele idéen ;)

og nr. 2 .. Ingen har prøvet før og dem der allerede er kører fint.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Har du lykkets med andre iværksætter projekter?

Jeg tror at når man ska låne penge eller have investorer så er det godt at kunne vise en historik som viser at man kan få noget igang. og få det til at køre
Tilmeldt 7. Nov 12
Indlæg ialt: 25
Fra  Moodings.com Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Først og fremmest må jeg sige, at de ting, der er blevet skrevet indtil nu, er meget rigtige (og kommer fra folk, der har prøvet det meste). Lyt til dem :)

Jeg har følgende råd og kommentarer:

1) Kom af med din gæld NU. Du finder ikke en investor når du står i RKI, uanset om det er af princip eller ej.

2) Det faktum, at du er på kontanthjælp er ligegyldigt, det er mere interessant at vide, hvad du rent faktisk har haft erfaringer indenfor. Find ud af, hvilke opgaver i din restaurant du kan løfte selv, og hvilke du har brug for rådgivning indenfor. Det kan være du kan finde en partner i dit netværk, der kan klare nogle opgaver OG komme med nogle penge. Det vil banken også tage med i deres vurdering.

3) Hvis din idé er banebrydende er det super - det skal du nok kunne overbevise en bank eller investor om at investere i. Men du skal være meget præcis omkring, hvor mange penge du rent faktisk skal bruge! Husleje (inkl. depositum og forudbetalt husleje), næringsbrev, erhvervelse eller leasing af inventar, visuel identitet, ombygning, og meget andet. Prøv også at regne på, hvor mange (realistisk set) der vil bruge din restaurant på daglig basis. Det er jo ikke alle, der gider at spise fastfood hver dag.

4) Grunden til, at McD og BK's success er simpel - de har et system, som alle kan følge og som er gennemtestet ned til mindste detalje. Når folk får lov til at åbne en franchise er de (næsten) sikre på success. Der ligger en væsentlig risiko i det faktum, at dit projekt ikke er gennemtestet. Hvis jeg var dig, ville jeg forsøge at lave det, der på iværksættersprog hedder et MVP (Minimum Viable Product) - altså en testversion af dit produkt, hvor du kan finde ud af, om der rent faktisk er kunder til dit projekt. Det vil gøre finansieringsprocessen uendeligt meget nemmere, da du kan bevise, at ideen, i dens rå form, fungerer.

Fra Flensburg
Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 272
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg kan ikke hjælpe dig med regnskabs program sorry.

Det med din plan lyder da meget fedt at du er så sikker. Den måde du kan gøre det på er at finde en invester. Så skal du fremlægge en virksonhedsplan (tror det hedder sådan på dansk) til den eller de personer. Det er næsten som ved banken hvis du vil have dem til at låne dig penge. Desuden skal du tilbyde dem med ejerskab i dit firma, hvor meget det er eller bliver ved jeg ikke. 

Jeg tror det er sådan du skulle gøre, men det er kun mine tanker :)

Danmarks nye eksklusive sexshop winkwink.dk. Der har et stort udvalg af sexlegetøj, og lingeri.

Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael_N:
Har du lykkets med andre iværksætter projekter?

Desværre nej .. Men er nu ret sikker på at alle har skulle starte et sted ;)

Desuden har jeg noget penge ikke kan købe, ambitioner, visioner og energi!

Min primære kvalitet så at sige, ligger nok i regnskab og bogføring.. Er god til at organisere, men har ikke yderligere erfaring indenfor området.

alexthygesen

Lyder ganske fornuftigt, må erkende det er første gang jeg hører udtrykket "MVP"..

Kan se udfra det hele, der er en del jeg skal have tjekket igennem som ikke var "forventet", men det er da til at få styr på :)

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)