Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

KRISEHJÆLP: Må skifte host i dag; er det muligt?!

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Infopreneur:

Tommy Bjerg:

Du kunne alternativt kigge på at få en VPS, det er lidt dyrere, men du bestemmer selv antal connections til databasen :) - Ja du bestemmer faktisk selv alt.

Ja, hvor får man sådan en henne?

Du skal sandsynligvis bruge en VPS styret af andre. På den måde behøver du ikke vide en masse om system administration.

Infopreneur:

Men skynd dig at gå din kode igennem for at se om du kan spare nogle database-kald, lukke forbindelserne hurtigere eller andet for at nedbringe belastningen.

Er i gang! Men det har virket fint med mere normal traffik, og One.com siger selv, at de tror, at den meget traffik er afgørende.

Det kan sagtens være korrekt. Som følge af mere trafik kommer der jo flere kald til databasen. Men en optimering af databasekald vil helt sikkert også hjælpe.

Og som Lucas siger vil et link til siden hjælpe.

Fra København
Tilmeldt 18. May 12
Indlæg ialt: 127
Fra  VPS Pro VPS Pro Support Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Med en VPS hos os eller andre vil du kunne køre et setup præcis som du ønsker. Selve VPSen kører både Database server og Webserver og kan konfigureres som det ønskes. Det kræver selvfølgelig lidt teknisk snilde.

https://www.vpspro.dk/ - Billige virtuelle servere. 

Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

VPS Pro Support:
Med en VPS hos os eller andre vil du kunne køre et setup præcis som du ønsker.

Det er nogle fristende priser på jeres hjemmeside :) men hvor mange simultane database calls kan man få for den billigste løsning?

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Infopreneur:

VPS Pro Support:
Med en VPS hos os eller andre vil du kunne køre et setup præcis som du ønsker.

Det er nogle fristende priser på jeres hjemmeside :) men hvor mange simultane database calls kan man få for den billigste løsning?

En VPS er ikke begrænset af hvor mange MySQL kald man kan lave, men rettere af CPU og RAM og hvordan man så sætter databasen op. Deres løsning skal man selv styre, og dermed skal man vide hvordan man styrer en VPS.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :
kunne man ikke flytte siten til amazon aws?

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael_N:
kunne man ikke flytte siten til amazon aws?

Tror ikke det ville være noget problem :D - Så er man da sikre på den kan skalere relativt nemt.


Vil dog stadig gerne vide hvad siden er, og hvad system siden tager brug af, så kunne man måske hjælpe lidt til, uden at give alle mulige løsninger der måske ingengang behøves.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael_N:
kunne man ikke flytte siten til amazon aws?

Det kan man da godt. Men igen er det en ikke styret VPS i bund og grund.

Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer - Serverfruit:
En VPS er ikke begrænset af hvor mange MySQL kald man kan lave, men rettere af CPU og RAM og hvordan man så sætter databasen op. Deres løsning skal man selv styre, og dermed skal man vide hvordan man styrer en VPS.

Tak for informationen, Kristoffer. Jeg prøver bare at hitte ud af, om det giver mening at betale fx 300 eller mere om måneden for VPS, hvis jeg ikke engang får mulighed for at have mere traffik, end jeg har hos One.com. Jeg forstår godt, at det ikke er til at sige noget konkret om hvor mange database calls der kan trækkes, men kan jeg mon regne med, at der er 5-10 gange flere kræfter til at håndtere traffiken i en VPS-løsning end hos One.com?

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Infopreneur:

Kristoffer - Serverfruit:
En VPS er ikke begrænset af hvor mange MySQL kald man kan lave, men rettere af CPU og RAM og hvordan man så sætter databasen op. Deres løsning skal man selv styre, og dermed skal man vide hvordan man styrer en VPS.

Tak for informationen, Kristoffer. Jeg prøver bare at hitte ud af, om det giver mening at betale fx 300 eller mere om måneden for VPS, hvis jeg ikke engang får mulighed for at have mere traffik, end jeg har hos One.com. Jeg forstår godt, at det ikke er til at sige noget konkret om hvor mange database calls der kan trækkes, men kan jeg mon regne med, at der er 5-10 gange flere kræfter til at håndtere traffiken i en VPS-løsning end hos One.com?

Den vil kunne håndtere mere trafik, men hvor meget det er kan man ikke konkret sige uden at kende til siden, hvordan den er sat op, osv.

Fra Odder
Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 193
Fra  Todic Net Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Infopreneur:
Jeg prøver bare at hitte ud af, om det giver mening at betale fx 300 eller mere om måneden for VPS, hvis jeg ikke engang får mulighed for at have mere traffik

Det vil jeg garantere dig at du kan. Mange webhoteller på "shared host" er typisk begrænset til ca. 10-15% af CPU, så køber du en VPS må du bruge 100% af den samme mængde CPU og RAM. Traffik bliver meget sjældent et problem, det er ofte CPU og RAM der afgøre det.

På en VPS har du mulighed for at optimere kraftigt, bla. kan du installere APC, det er en opcode cache, dvs. den nedbringer tiden fra serveren modtager et kald til php begynder at eksekvere. APC har også ObjectCache, så du kan cache nogle meget brugte informationer i RAM uden at skulle trække dem fra databasen hele tiden. - Ja det bliver lidt teknisk, men jeg vil næsten love dig minimun 500% bedre performance på selv de billige VPSer.

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)