et er da nogle helt åndsvage regler vi har - firmaerne skulle da som minumum have lov til at modregne arbejdstiden som er brugt på at fremsende produktet.
Kunden har vel også lov til at være lidt bevist om sine valg, og stå til regnskab for dem.
Skal kunden så have lov til at fremsende en faktura på sin tid såfremt varen ikke er som beskrevet i webshoppen?
Lige som kunden skal være bevist om sine valg, skal en webshop-ejer vel også?
Når man fastsætter sine priser, må det vel være i baggrund i de omkostninger man har, også til at håndtere returvarer, og derfor burde det ikke være et problem.
Kan man ikke få butikken til at løbe rundt med de priser, f.eks. fordi alle andre kan sælge varen billigere, så skulle man måske overveje om det var klogt at starte op.
I den konkrete sag vil jeg mene at man godt kan kræve at varen er ubrudt. Jeg går ikke ud fra kunden har behov for at bryde emballagen for at undersøge varen, for i givet fald kan det være anderledes. Når der skrives om en specialfremstillet vare, SKAL det være en specialfremstillet vare. F.eks. vil samling af en pc, bestående af komponenter valgt af kunden, høre f.eks. ikke herunder. Er de kits der nævnes lavet med brugernavn og adgangskode på forhånd, og det f.eks. kun er ved salg de registeres til kunden, så er varen ikke specialfremstillet. Specialfremstillingen vedrører vel egentlig også kun selve returneringen (altså om man må returnere) og ikke forhold omkring emballage osv.?