Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan er det med import af dyreartikler ?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jan 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Allerførst, vil jeg sige at jeg er helt grøn på området, men har forsøgt mig med at undersøge diverse ting, og alligevel er jeg ikke helt afklaret med hvordan og hvorledes i forhold til import.

Jeg har haft kontakt med fødevarestyrelsen, grundet at jeg ville importere dyreartikler, både i form af legetøj, snore, keramik og foder som inderholder animalske produkter, hertil har de svaret at jeg skal være registreret hos dem som en form for kontrol af foderet i min virksomhed. men også med henblik på f.eks. hvirvelløse dyre (inden for akvakultur)

og så har jeg søgt højt og lavt med hvordan en import foregår fra a-z.. men jeg syntes ikke jeg har kunnet få en direkte forklaring.

Er der nogen eksperter på området, som kan give mig en helt specifik forklaring på hvordan en importering af en vare, evt. en vareprøve, foregår ? Jeg har haft kontakt med nogle udenlandske producenter, dog inden for EU, og alle disse firmaer, ønsker at jeg skal være momsregistreret da de ikke vil sælge til privatpersoner (Her tænker jeg i forhold til vareprøver)

Når importeringen så er på plads, så er det noget med en forhåndsanmeldelse af foderprodukter og hvirvelløse dyre, hvem og hvad er denne andmeldelse til ?

Hvor meget og hvor lidt skal jeg styre i forhold til dokumenter af, fragt, købsaftaler, evt. shipping osv.. ??

I må meget gerne smide nogle link, hvis det er for uoverskueligt at skrive svaret herinde :)

Daniel 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)