Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af 3. lands oprindelse + evt. licenser osv.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Feb 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Min medstuderende og jeg står i en situation hvor vi er igang med at etablere en forretningsplan over en kommende tøjbutik. 
Egentlig var det er projekt i forbindelse med en skole opgave, men grundet positiv respons samt stor interesse og fremtidsplaner valgte vi at tage ideen videre til næste skridt. 



Dertil står vi så med et spørgsmål til jer der lyder som følgende: 



Hvis man har i sinde at importere tøj fra eks. Kina eller USA, altså uden for Europa er det så ulovligt at sælge det videre i Danmark/resten af Europa, hvis man sørger for at det er ud-fortoldet og ind-fortoldet og korrekt, samt at man har betalt den givne told på produktet?



Udover dette er vi også interesserede i at høre mere om, om der evt. er nogle steder man kan komme i klemme ved at sælge tøj? Altså, skal man have nogle specielle licenser eller lignende? 

Eksempel: Man køber noget tøj på en amerikansk/kinesisk hjemmeside, importerer det til Danmark, det toldmæssige er klaret og man sætter det derefter tilsalg på sin egen hjemmeside. Skal man være opmærksom på noget her??
Er godt klar over at der florere en del kopivarer, i sær i Asien og dem skal man selvfølgelig holde sig langt fra. Men hvordan sikre man sig egentligt at det ikke er den ene kopi efter den anden man får hjem? Sælgeren kan jo i teorien snakke for sin syge moster og derefter grine sig selv ihjel når varen er nået til Danmark?

--- Synes egentlig at jeg har søgt frem og tilbage en del på nettet efterhånden, dog støder jeg tid på flere forskellige svar mht. dette. Derfor valgte jeg nu selv at oprette et indlæg.

Håber i kan hjælpe.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

annominus:
Hvis man har i sinde at importere tøj fra eks. Kina eller USA, altså uden for Europa er det så ulovligt at sælge det videre i Danmark/resten af Europa, hvis man sørger for at det er ud-fortoldet og ind-fortoldet og korrekt, samt at man har betalt den givne told på produktet?

Det var et lidt mystisk spørgsmål - Langt det meste tøj der sælges i Danmark og Europa er fremstillet uden for Europa og sælges naturligvis helt lovligt

Man skal ikke som sådan ha licenser men man skal ha med i overvejelserne om der kan være store mængeder formaldehyd eller andet skidt i tøjet (der er i princip formaldehyd i det meste ikke økologiske) ligesom der er er krav om oprindelsesmærkning og varedeklaretion i tøjet - det kan du bare se noget af dit eget tøj hvad der er

Kopier er en risiko og selv store virksomheder som Bestseller kan blive dømt for selv at kopiere ting, så det er en risiko du må tage højde for, og ja - sælgerne kan lyve, så du må gøre hvad du kan for at se om det ligner noget du kender fra de store fabrikker. 100% sikker er ikke let at være hvis ikke man er meget branchekendt. Kopier kan findes både med logo og uden. 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Feb 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for et hurtigt svar John.

Og for kort at vende tilbage til det med kopivarer..
Jeg tænker bare om man overhovedet har mulighed for at bestille en parti hjem for lovligt at få det tjekket så man har sit på det rene?
Har ikke arbejdet med denne form for handel før, men jeg kunne da kun forestille mig at det kunne lade sig gøre?.. At man lovligt kunne få tjekket sit parti, evt. mod betaling, bare så man ikke ender med at sidde i klemme med kopivarer man ikke var klar over var kopivarer?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

for at importere fra uden for EU til videresalg skal du være IMPORTREGISTRERET som i linket

du må gerne - og det vil være klogt - bede om at få et ex af varen hjem for at checke - men om du bliver klogere af det, afhænger jo af om du kan nok om textil og mode til at genkende kopier OG - du kan tilmed risikere, at der er forskel på en vareprøve og en leverance når vi taler Kina, men der er nu også masser af solide og gode leverandører. Det er lidt en jungle bare, hvis man ikke selv har viden om mode

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)