Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Deltids ansættelse af spansk statsborger

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg påtænker at ansætte en fra Spanien, på deltid og med skiftende arbejdstider. Hun vil være i Danmark 1-2 uger ad gangen 1 til 2 gange om måneden. Hvordan beskattes hun, eller rettere hvordan forholder jeg mig i forhold til lønudbetalingen. Jeg mener ikke der pt. er nogen dobbeltoverenskomstbeskatnings aftale mellem DK og Spanien. Syntes at kunne læse af Europa.eu at hun er skattepligtig i Spanien, men vil godt være helt sikker på hvad jeg gør før jeg ansætter hende. Er der nogen der kender til dettte?

På forhånd tak

Sanne
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

ud fra det du skriver kan man formode dansk skattepligt, men giv detaljer til skat og bed om svar der

Det jeg KAN sige er, at hvis det er udenlandsk skat, så skal det stadigt indberettes i e.indkomst, så bare med fødselsdato/år og fulde navn og adresse som honorar til udlænding for at sikre din fradragsret i forhold til korrekt indberetning uden bøvl

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John

Tusinde tak for dit svar. Jeg forhører mig ved skat.

Venligst
Sanne
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Din spanske medarbejder ville skulle betale dansk.... Spanien har så en praksis således at de modregner den skat som der er betalt i Danmark, når de opgør hendes spanske skat.

 

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

hvordan er det så Henrik, skal denne spanske medarbejder så til myndighederne i DK og bede om dansk CPR så det kan indberettes eller hvordan gør man det rent praktisk? Jeg kan huske du får har beskrevet det - men ikke hvad du beskrev Big Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)