Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

køb af bil hvis man ejer et isv

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jan 14
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

ville høre om man endelig kan gå ud og købe en ny bil. hvis man driver en ivs virksomheds form. eller måske lave en afbetaling på det. eller står man bare der med de penge man selv smider i det. også må man klare sig selv eller hvordan hænger det sammen 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du har penge kan du jo købe som du vil - virksomhed eller ej..

hvis du skal købe på afbetaling er det selvfølgelig en individuel kreditvurdering.

Tilmeldt 8. Jan 14
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

okay mange tak for hjælpen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Lidt uklart spørgsmål. Du må naturligvis købe bil, men hvis afskrivningen på bilen betyder, at du mister din kapital i dit IVS så du har minus værdi (ex kaptial 1 krone indskud - køb af bil 100.000 kr brugt som ny gæld i bank - værdi bil efter 1 år 60.000 kr - tabt 40.000 kr på bil = -39.000 kr i kaptial - så vil du kunne være i store problemer med kapitalberedskabet

Du skal derfor kun bruge selskabets penge til at købe bil for, hvis du har penge i selskabet - eller indtjening, som kan dække det værdi tab bilen jo uvilkørligt får

Så skriver du noget med at "smide" penge ind selv og så det vil jo være et lån du giver selskabet og det vil være det samme for selskabet som hvis det var banken - det vil skabe en gæld som efter kort tid vil kunne være højere end værdien på bilen efter afskrivning

Du vil så også - hvis vi taler en bil du vil ha rådighed over privat, skulle betale en høj skat af værdi af fri bil.

Ført og fremmest synes jeg ikke dit spørgsmål peger på nok viden om at drive selskab - købe bil osv - så venligt ment - overvej at tage en økonomimand ind over, helt generelt for ikke at komme i vanskeligheder med regnskab, drift og - kapital i dit formentlig nye - eller planlagte IVS. Det er ikke nær så ukompliceret at drive et selskab som du måske håber

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Jan 14
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

mange tak for svaret john. :D ja lidt dårligt forklaret måske sorry for det men ville dog bare høre om man måtte det. og det er rigtigt nok hvad du siger lige noget økonomi rådgivning ind over dette. har jeg også tænkt mig hvis det er kender en rigtigt god en faktisk som jeg. dog har tænkt mig at spørge til hjælps 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)