Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er Retina skærm pengene værd?

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christian:

Jeg må hellere starte med at sige, jeg selv HAR haft Apple produkter, så er ikke bare en Samsung freak der disser Apple fordi jeg syntes det er sjovt

De eneste forskelle på en MacBook og en Windows PC, er et styresystem, og at Apple har sat et 1'tal foran prisen (eller 2'tal i nogle tilfælde)

Vælger du en Windows PC, kan du til hver en tid få Mac's styresystem på hvis du vil, men du kan ikke gøre det omvendt :)
Komponenterne i maskinerne er 110% ens.. et bundkort er ikke anderledes fordi det sidder i en Mac, og meget mere.. det er samme komponenter, bare et andet styresystem, samt et andet look

Prøv at kig på hvad PCen har af CPU, Grafikkort og harddisk, og så sammenlign med en alm Windows maskine.. du ved.. fin to der er ens, og så se prisforskellen :) det burde være nok til du vælger Windows maskinen :)

Men det bare min mening :)

Mvh

 

Jeg tror ikke du har prøvet en MAC, for så ville du ikke skrive så urigtige oplysninger. Er selv en PC mand men det ændre ikke på at Apple produkter bare er meget bedre kvalitet. Du kan sagtens ligge Windows på en MAC. Hvis du sammenligner prisen så betaler du selvfølelig for at det er et Apple produkt, men også for at det er bygget rigtigt i nogle lækker materialer.

 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

cecilie krogh :

Du behøver ikke blive sur.. :)

Jeg ved godt mac ikke kan kører med exe filer, men det er stadig Apple programmer. Som er laver af apple. Så Erko Kan du jo godt kører Apple programmer på Windows. Filerne er bare lavet om.

 

Du ved jo ikke hvad du snakker om Big Smile

Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Remy:

Christian:

Jeg må hellere starte med at sige, jeg selv HAR haft Apple produkter, så er ikke bare en Samsung freak der disser Apple fordi jeg syntes det er sjovt

De eneste forskelle på en MacBook og en Windows PC, er et styresystem, og at Apple har sat et 1'tal foran prisen (eller 2'tal i nogle tilfælde)

Vælger du en Windows PC, kan du til hver en tid få Mac's styresystem på hvis du vil, men du kan ikke gøre det omvendt :)
Komponenterne i maskinerne er 110% ens.. et bundkort er ikke anderledes fordi det sidder i en Mac, og meget mere.. det er samme komponenter, bare et andet styresystem, samt et andet look

Prøv at kig på hvad PCen har af CPU, Grafikkort og harddisk, og så sammenlign med en alm Windows maskine.. du ved.. fin to der er ens, og så se prisforskellen :) det burde være nok til du vælger Windows maskinen :)

Men det bare min mening :)

Mvh

 

Jeg tror ikke du har prøvet en MAC, for så ville du ikke skrive så urigtige oplysninger. Er selv en PC mand men det ændre ikke på at Apple produkter bare er meget bedre kvalitet. Du kan sagtens ligge Windows på en MAC. Hvis du sammenligner prisen så betaler du selvfølelig for at det er et Apple produkt, men også for at det er bygget rigtigt i nogle lækker materialer.

 

Nemlig. Mac er et kvalitetsprodukt, desuden elsker jeg styresystemet.

Jeg plejede at elske Windows, men efter at jeg prøvede Mac, så tror jeg sgu aldrig jeg går tilbage.

Hvis du ønsker mest for pengene, så vælg en Windows.

Skal du bruge hjælpe til markedsføring, webudvikling eller lignende? 

Adm. Direktør hos NordDank ApS

Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Må jeg lige tilføje at det faktisk ikke er "lovligt" at køre OSX på andet hardware end Apple hardware. Så hvis du gerne vil dual-boote Windows/Linux/etc og OSX (med ren samvittighed), så skal du købe en mac.

Fra Viborg
Tilmeldt 7. Jan 14
Indlæg ialt: 38
Fra  Magic Tours Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har selv en MacBook med Retina, og jeg synes virkelig det er lækkert. Det er svært at sige om det er pengene værd, det kommer jo an på så meget, og det skal du selv gå ind og vurdere. Det eneste jeg kan sige er at det er virkelig lækkert at sidde ved sådan en skærm. 

Håber du finder ud af det. 

MVH Lasse

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Nu må folk rette mig hvis jeg tager fejl men hvis du køber en Retina macbook må du finde dig i at du ikke kan opgradere HD mm bagefter.
Du er "fanget" i den model du vælger.
Så du skal være sikker når du køber at den at den opfylder dine krav.

Mvh
Anders

Fra Horsens
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Har nørdet windows og normale pc'er i en del år, godt nok noget skrammel meget af det, jeg har haft i hænderne.

Min første MacBook pro 13" havde jeg i 3år, og fungerede perfekt. Har nu 13" retina, som jeg ville give det dobbelte for, hvis det var det den kostede. 

Bruger den til kontorarbejde samt lidt Photoshop.

Udelukkende at kigge på rå hardware tal, når man sammenligner computer, svarer til at sammenligne biler udenlukkende på hestekræfter. 

Skal du på nogen måde game, vil jeg fraråde en Mac. Er økonomi et stort problem, så vil jeg fraråde mac.

Retina er pænt ja, men sidder for det meste ved en ekstern skærm for tiden, og jeg tænker ikke over, at det er mere pixeleret, når der er gået 2 minutter.

My 2 cents :-) Held og lykke med købet.

Brænder for business! Altid klar på en Skype snak. "learner882"
Smykker til mænd  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjah, Retina skærm er meget lækkert, men om det er pengene værd ved jeg ikke. Sidder dog mest med en ekstern skærm også, og ligger i mærke til det i mere end de første par minutter efter jeg har skiftet fra retina skærmen.

Jeg valgte selv en rMBP fordi jeg gerne ville have en 256GB ssd i (det er KLART pengene værd at vælge en SSD) og i den konfiguration var den normale macbook alligevel (næsten) samme pris.

Tilmeldt 19. Nov 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Remy:
Jeg tror ikke du har prøvet en MAC, for så ville du ikke skrive så urigtige oplysninger. Er selv en PC mand men det ændre ikke på at Apple produkter bare er meget bedre kvalitet. Du kan sagtens ligge Windows på en MAC. Hvis du sammenligner prisen så betaler du selvfølelig for at det er et Apple produkt, men også for at det er bygget rigtigt i nogle lækker materialer.

Det passer så heller ikke. PC'erne laves af rigtig mange producenter - både i mindre god kvalitet og i kvalitet der matcher Apple. Glem ikke at meget af indmaden er den samme. Jeg har selv dårlige erfaringer med HP, men der findes stadig alternativer. Men jeg ville da selv ønske der var flere designfokuserede firmaer på PC siden.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Chardiz:

Men jeg ville da selv ønske der var flere designfokuserede firmaer på PC siden.




... Og dér var der jo så en rigtig god iværksætter-idé hvis der er nogen der har mod på at kaste sig i noget produktion i stedet for at sidde og lave "brainware" i form af software, hjemmesider, webshop, design m.m. Wink

/Jesper

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)