Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dansk I/S, bosat i Norge

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Bekkestua
Tilmeldt 7. Jun 13
Indlæg ialt: 8
Fra  AB Låsservice as Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

For nogle år siden lavede jeg et I/S selskab med nogle venner, fordi at der er gået noget tid senden vi fik ideen, til nu hvor vi begynd at tjene penge. Problemer er bare jeg er flytte til Norge i mellemtiden, her betaler jeg norsk skat. mm 

Er det muligt at lave et holding selskab i danmark, selv om at man ikke bor i Danmark. dermed at slippe at betale dansk og norsk skat af pengene? 

Eller har i en anden mulighed hvor man kan undgå at betale skat ind til vidre, før jeg flytter tilbage.?

Hilsen mr glad

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor skulle du være skattepligtig til Danmark og ikke Norge?

Selv om du skulle være skattepligtig til Danmark vil du ikke skulle betale skat til både Norge og Danmark. Du kan i den norske skat få lempelse for den skat som du har måtte betale i DK.

Fra Valby
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 158
Fra  Lean Controlling ApS Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan sagtens være skattepligtig til Danmark selv om man ikke bor her, det bliver afgjort af dit tilhørsforhold til Danmark. Men i den sidste ende vil du ende med kun at betale Norsk skat, da du netop får lemplelse for den danske skat i den Norske skat.

da jeg selv boede i Norge, havde jeg også kun indberetningspligt til Danmark af den indkomst jeg tjente i Danmark, og skulle derfor ikke oplyse norsk indkomst til Danmark.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej mår glad

Det er muligt, og ikke noget problem at overdrage din ejerandel til at selskab. Mange vælger den konstruktion, så de slipper for at offentliggøre deres indtjening, men kan nøjes med offentliggørelse af det de udlodder.

Skattemæssige tro jeg det ville være uklogt at vælge den løsning for dig, da du vil blive beskattet af værdien af virksomheden, og når du siger at den er begyndt at give overskud, så vil det sikkert være tilfældet.

mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Anders, måske ikke et problem legalt - men kan være en udfordring rent praktisk når en interessent vil gå fra personlig til begrænset hæftelse.....

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)