Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man virkelig sælge gamle vinylplader?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 7. Dec 12
Indlæg ialt: 338
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey.

Jeg havde ikke lige set beskeden med vinylrock cafeen. Det er da oplagt. Tak for det

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror jeg beholder mine 600 LP-er i 20 år mere, så blir de RIGTIG retro, og samlere vil måske betale en formue for visse plader ..

Tilmeldt 7. Dec 12
Indlæg ialt: 338
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej få dem da skippet af Flemming. Det er jo umuligt at sige om du stadig er til om 20 år! Hypen omkring vinyl bliver næppe større.

Tilmeldt 7. Dec 12
Indlæg ialt: 338
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

God Morgen.

Jeg vil lige sende den her til tops, da der stadig er masser af vinyl-plader til salg.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror ikke det er herinde du får solgt dem, prøv på de rigtige handelssider i stedet for.

Jeg har tidligere solgt en ordentlig stak vinyler på Gul og Gratis og i Den Blå Avis. Det kræver dog lidt arbejde at finde ud af hvad der er skidt og hvad der er kanel. Efter at have gået igennem hundredevis af samlinger på loppemarkeder og i genbrugsbutikker lærte jeg at der er nogle lp'er som det lader til alle danskere har haft, imens andre var næsten umuligt at opdrive. De sidste er naturligvis dem som er penge værd, hvis de altså er i god stand...

Især det med standen kan det tage en del tid at få undersøgt hvis man har en større samling, og det arbejde gad jeg ikke rigtigt, så jeg lavede et par forskellige annoncer, en med dem jeg mente var sjældne og satte dem til en pris, en annonce med dem som jeg mente var semisjældne til en lavere pris og endeligt alle de andre til den laveste pris. Efterhånden som tiden gik og det tyndede ud i de sjældne lukkede jeg den annonce ned og rykkede det tilbageværende til de semisjældne og da det tyndede ud i den gruppe sænkede jeg prisen på den. Til sidst havde jeg så alt det ingen endnu havde købt enten på grund af stand eller almindelighed og satte så prisen ned løbende på den stak.

På den måde fik jeg rimeligt nemt solgt 200 vinyler til okay priser. Det kan godt være at der røg en plade for billigt, men min arbejdsindsats var bare at være hjemme når folk kom forbi, samt holde et par annocer opdateret.

Tilmeldt 7. Dec 12
Indlæg ialt: 338
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus.

Det kan være du har ret, men grunden til at jeg prøver her på Amino er håbet om at få afsat det hele, eller store dele af det i et hug. Som du jo selv skriver er der en del arbejde med at undersøge pladernes værdi, samt at sætte dem til salg enkeltvis.

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Som flere har nævnt, så er det nok ikke amino du skal satse på at få dem solgt på. Find ud af om der er noget af det du har, der er noget værd og hvis ikke, så få lagt dem på dba i en fart, ellers sidder du stadig og kigger på dem om 20 år :) 

Tilmeldt 7. Dec 12
Indlæg ialt: 338
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja og så dog. Jeg skriver netop med en fra Amino nu der kunne være interesseret. Men når det så er sagt så har jeg forstået pointen med at finde ud af om de er noget værd, men det er så også her jeg har gjort opmærksom på at jeg ikke har oceaner af tid at smide efter det. Men tak for de gode råd

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)