Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørsel i egen bil (enkeltmansvirksomhed)

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Mark | Parfume-S:
Jeg var faktisk heller ikke klar over det. Men den er god nok. Jeg troede også at man skulle vælge det ene eller det andet, men der kan opnås fuld fradrag, hvis en af 5 betingelser er opfyldt: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?thisId=96078.205851 
 som ikke gælder privat ejede HVIDplade biler. 

Der er det krav om nøje kørebog og enten % fordeling firma/privatkørsel - ELLER statens takster og kun vælge/skifte EN gang og aldrig noget med momsfradrag på noget som helst ved en hvidplade bil.

Ren gulplade og papegøje (nok ofte papegøjen som har størst interesse for private ser man ofte) til varebiler har andre regler, men kan vist ikke bruges sådan som trådstarter beskrev det. 

vh John H

Ja, det er selvfølgelig kun gul/papegøjeplader :-) Men der er flere opslag her på amino omkring det, samt flere af diverse revisorer som siger at det kan gøres. Så jeg fører kørebog, samt sender fra brændstof og vedligehold.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

jep for ex Martin123 (hed før Jensen - og hvad er det nu ? Lyshøj tror jeg det er - kan en forfærdelig masse om de muligheder for begge dele og papegøjeplader og har beskrevet det masser af gange fremragende - Da jeg ikke selv er i nærheden af en papegøjeplade har jeg bare aldrig forstået det helt, men der er masser af muligheder  - bare ikke på private hvidpladebiler - så vi er jo enige

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, lige præcis... ;) Det var netop det jeg mente.. Det kom vist ikke helt til udtryk. Men fint at være enige... ;)

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 4 ud af 4 (35 indlæg)