Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

opstart af Rejseselskab!!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jan 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere.

Vi er to makkere er har leget lidt med tanken og at blive selvstændige inden for rejse branchen og nu skal det være, håber i kan hjælpe os med at komme godt i gang.

Hvad kræver det for at starte med at sælge rejser?

Er der nogle love og bestemmelser vi skal være særlige opmærksomme på?

 

Mvh. Lars & Jakob

Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 590
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

jeg er selv ved at starte op med rejser til Spanien, men ja der er en masse love og regler.

hvis i vil sælge pakke rejser med fly og hotel/lejligheder skal i være medlem af rejse garanti fonden og der skal stilles en penge garanti på jeg mener det er 300.000 kr. til dækning ved konkurs osv.

så det jeg har gjort er jeg har et samarbejde med et svensk firma i Spanien hvor jeg har adgang til deres fly, lejligheder og hoteller, og derved er jeg kun formidler og det kommer til at stå på siden at betalingen går til det spanske selvskab og derved driver jeg ikke rejse selskab fra danmark jeg er kun info og rejse kontor

jeg skal sælge langtids rejser, skole rejser, sportsrejser, cykel rejser, og konference til firmaer, hvor vi kan lave en 4 dages tur for det samme som det koster på et hotel her i danmark, og så er det ud og spise om aftenen og med 2 ture dernede efter fyraften

hilsen

thomas

håber det kunne bruges

Fra Skanderup
Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 14
Fra  BilligFlash.dk Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg ikke 100% sikker, men hvis i vil tilbyde pakkerejser hvor der betales på forhånd, så skal man vist være medlem af Rejsegarantifonden. Mener det koster 100.000 bare at blive medlem, men jeg kan tage fejl.

Men gi' den gas! Lyder fedt! 

Tilmeldt 23. Jan 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas, Tak for svaret.

Hvordan er du kommet i kontakt med en sådan samarbejdspartnere?

Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 590
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

det var meget tilfældigt, jeg kom i kontakt da jeg var ved at leje et hostal i Spanien, hvor han sagde der var meget arbejde i det og de havde boet dernede i over 10 år og havde godt fat i det svenske, og så sagde jeg at jeg solgte elcykler og så sagde han smid nogle ned til mig til udlejning og sådan kom vi i gang, nu skal vi oversætte deres side til dansk og vi kommer til at stå for alt salget derned, i kan booker fly direkte i systemet og lejligheder og booke firmaer og cykel hold motionister ind direkte, jeg er lige kommet hjem har været dernede i 4 dage for at se deres eget system, meget simpelt, en lille firma mand/kone og nu et par ansatte, og de satser på at være lokal og ikke sprede sig til andre byer, de har mange svenskere ældre der er dernede i flere mdr. og nu vil jeg have danskere derned, det er det mest hyggelig sted jeg har været i Spanien, dejlig plus 35 by, kåret til den sikreste by i Spanien flere gange og et af de bedste steder med temperaturen.

nerja nerja nerja

hilsen

thomas

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lars og Jacob

Giang Nguyen Jensen fra www.VietnamTravels.dk  giver her nogle basis informationer om det a starte et rejsebureau.

1) Registrere i Rejsegarantifonden
Man skal være medlem af Rejsegarantifonden og stille garanti (minimum 300.000 kr.) til rejsegarantifonden via sin bank. Læs mere på: http://www.rejsegarantifonden.dk/rejseudbyder/vejledning-til-rejseudbydere  OG http://www.rejsegarantifonden.dk/rejseudbyder/download/

2) Kursus omkring flybillet booking f.eks. Amadeus
Der er forskellige booking systemer men jeg synes at Amadeus er den bedst og nemmest som også er populær. Læs mere på: www.amadeus.com/amadeus/x7517.xml#

3) Flybillets udstedelse
Man kan selv udstede flybillet men det kræver en del arbejde og kursus og energi… til sidste er der ikke så mange penge at tjene. Så er det bedre at dele kage så nogle andre står for det og du koncentrere dig kun om de ting du er god til.

Jeg vil forslå at du kontakter Kim Gerdes fra Billetkontoret for at aftale om udstedelse af flybillet og også noget der hedder ”forhandleraftale”. Kim Gerdes står for Jylland og Fyn: www.billetkontoret.dk/ver2/facts.asp 

4) Flyselskab
Du skal kontakte forskellige flyselskaber for at høre om de gerne vil samarbejde med dig og at give dig nogle specielle pris. Via Billetkontoret kan du få mere at vide om hvad for et flyselskab der har forbindelse til de lande du sælger rejse til.

5) Moms
Formidlingsydelser leveret af rejsebureauer, der handler i den rejsendes navn og for dennes regning, skal anses for momspligtige: http://www.bdo.dk/nyheder/Pages/Rejsebureauerskalg%C3%B8resigklartilmomspligt.aspx  og http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1872724 

6 ) Business
Ud over de praktiske/tekniske udfordringer ved start af rejsebureau skal du også forberede det forretningsmæssige ved at starte rejsebureauet. Har du fået lavet forretningsplan, etableringsbudget etc. ? Du kan også få mere viden via fx www.startupsvar.dk

mvh

Mogens

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Har jeg længet ville - vil gerne stå for at levere hjemmeside :) 

Tilmeldt 23. Jan 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Gælder disse regler også for bus rejser eller kun for flyrejser?

Fra kbh
Tilmeldt 20. Jul 13
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Reglerne gælder for alle pakkerejser uanset om du vælger bus eller fly

Dansk linkbuilding
Seo Ekspert Lars Andersen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)