Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løn for at medvirke i reklamefilm?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Toreby L
Tilmeldt 1. Jul 13
Indlæg ialt: 5
Fra  Delta Fun Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har set på diverse sider, at der gives alt fra gavekort på 500 kr til flere tusinde for, at medvirke i en reklamefilm

Er der nogen officielle takster eller minimumskrav, man skal betale til den medvirkende i en reklamefilm?

Vi vil gerne lave en reklamefilm for vores virksomhed, men skal lige have nogle ting på det rene først. Nemlig, hvad skal lønnen ligge på?

forventet arbejdstid 2 1/2 time

Længde på reklamefilm 30-45 sekunder

brug: Introfilm om vores service ydelser, der skal vises på vores hjemmeside (1-2 år skal den ligge der)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

http://pro-f.dk/content/dansk-skuespillerforbund-reklamefilm men du har ikke krav på dig om at overholde overenskomst hvis du ikke er medlem af producentforeningen men kan jo tage pejling efter dette

Gavekort er skidt ide - du vil som udgangspunkt ikke ha noget fradrag for det og man må ikke erstatte løn med gavekort, så er vi oppe i 500 kr vil jeg fraråde det og i stedet bruge løn/honorar med indberetningspligt for at opnå fradrag og undgå beskyldning for at betale sort

Se til at lave klar aftale om din rettighed i forhold til materialet så skuespillere skriver under på, at de med deres betaling har givet dig den fulde rettighed til brug af materialet på alle medier og platform og i alle formater - i hele verden (eller hvad dit behov nu er). Du bør også beskrive om du har ret til at bruge dele af materialet i egen klipning (ex kunne visse dele bruges og sælges til andre formål hvilket ellers krænker rettigheden for skuespilleren/den medvirkende

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)