Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Karantæneregler ved opsigelse uden modtaget kontrakt

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jan 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg håber virkelig, der er en, der kan hjælpe mig. Jeg blev ringet op i fredags med tilbud om ansættelse i en større detail virksomhed. Efter to dage finder jeg ud af, at det arbejde jeg skal udføre i den tidsbegrænsede periode på 2,5 udelukkende er at copy/paste fra et system til et excel-ark. 

Jeg fik i telefonen oplyst, at der ville være meget tastearbejde, men at jeg desuden skulle indhente oplysninger fre nogle ledere.

Dette får jeg bekræftet af de andre ansatte, ikke passer, jeg skal INTET andet end ovennævnte. Jeg vælger efter to dage på arbejde at fortælle min chef, som jeg først møder der, hvordan situationen er, og at jeg med min uddannelse og kompetencer ville kunne gøre en forskel i andre stillinger. Jeg beklager og er ked af det. Han er åbenlyst rasende, og insisterer på, at han vil give mig løn for de par dage. Jeg siger til ham, at det behøves han ikke, jeg har jo alligevel heller ikke modtaget nogen kontrakt endnu, så fred være med det.

Han vil derimod have mig til at underskrive en opsigelse, så han kan give mig karantæne i min fagforening.

Spørgsmålet er så, hvordan er jeg stillet? Jeg har ikke modtaget en kontrakt heller ikke underskrevet en opsigelse. Bliver jeg stadig berørt af karantæne?

Mvh.

Mig

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden en eller anden form for kontrakt har hverken han eller du vel krav på noget som helst fra den anden? - Man kan undre sig over, at de overhovedet vil lukke dig ind uden... Men dem om det!

Tilmeldt 23. Jan 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tvivler også, men jeg fik kort at vide, at så snart jeg træder ind på arbejdspladsen, så er min ansættelse startet. Kan det virkelig være rigtigt?

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Og hvor i hvilken kontrakt står der så hvad du skal lave, til hvilken løn?

Tilmeldt 23. Jan 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

De siger, at vi havde en mundtlig aftale og så har de sendt den i går, så jeg har lige hentet den i postkassen...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må vel sige, at det du har fået ikke svarer til den mundtlige aftale, men på dagpenge vil man jo få besvær hvis man siger op grundet arbejdet ikke er så kvalificeret som man håbede. Du bør sige, at du ikke sagde op men gjorde klart at du var skuffet og ikke synes det var i nærheden af aftalen, og så bide den i dig og sidde den tid der er tilbage, hvis de vil ha dig tilbage. I alle fald skal du ikke give dem en skriftlig opsigelse, snarere modsat, for at vise du vil sidde tiden ud - skriftligt meddele du er villig til at passe arbejdet i den tid

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)