Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af pladeselskab

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! Jeg håber jeg får nogle svar fra nogen med erfaringer med stiftelse af pladeselvskab.

Jeg finder hele den verden en smule kringlet og en smule forvirende.

Vi er 5 drenge som ønsker at starte vores eget fra starten. Det ikke et spørgsmål om hvor vidt vi kommer til at sælge, for det gør vi - men mere det tekniske med at eje et pladeselvskab som står i eget navn. Eftersom vi gerne vil dette, kan virke en smule "jeg vil tjene pengene selv og vil ikke benytte major labels" agtigt, men netop dét selve pladeselvskabet skal stå for, at nemlig gøre det selv. Derfor er det også lidt et paradoks mht. til indlæget her, men formoder det er ekstremt vigtigt med en god og stabil teknisk start. 

Mvh. 

Tilmeldt 26. Dec 13
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Fedt i gerne vil starte for jer selv.
Jeg ved ikke om det er mig der læser det du skriver forkert eller jeg måske bare ikke helt forstår spørgsmålet.

Men hvad er det du gerne vil vide. Er det hvordan man opretter et selskab ?
isåfald er der mange forskellige selskabsformer i kan vælge: I/S, A/S, APS osv. Antager er der skal investeres en del penge i selskabet (udstyr, lokaler?, o.l)
Så kan i med fordel oprette et A/S eller APS, således hæfter i ikke personligt og soledarisk ved eventuel konkurs.


Er det mere af det tekniske i at oprette et pladeselskab (hvordan i mixer musik, hvordan i får kunder osv.)
ja så kan jeg desværre nok ikke smide et svar i jeres retning.  

Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! det med mix og master og alt den slags har vi ikke problemer med! Men som sagt det du skriver til at starte med! Hvilke en af disse fortegnelser bruges til et pladeselvskab? Og jo, vi vil investere i det og derfor kunne det være rart at kunne trække 25% fra når vi køber forholdsvis dyrt udstyr!

Tilmeldt 26. Dec 13
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gør somsådan ikke nogen forskell hvilken virksomhedstype i vælger. Udgifter i forbindelse med med virksomheden kan trækkes fra lige meget hvilken virksomhedstype i vælger. 

du kan læse om de forskellige typer virksomheder her: http://startvaekst.dk/virksomhedsformer 

 

Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo bestemt, det vides. Men eftersom det er et pladeselskab som skal udgive musik så tænkte jeg om nogen havde råd om hvilken virksomhedsform det skulle startes i. Og om det måske havde en bestemt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville vælge ApS og lave en meget klar ApS aftale mellem jer se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html 

et IVS er et alternativ,  men kan I mønstre startkapital i et ApS er det klart at forerække - og I kommer til at ha glæde af at ha kapital i selskabet .- men glem ikke den ApS aftale, og tag hjælp hver i sær til den for det er vigtigt stof vil i let kommer til at opdage

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)