Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Parkeringsregler

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa,

Det har ikke rigtig noget med iværksætteri at gøre, men jeg har søgt lidt på Google omkring diverse parkeringsregler, men jeg kan ikke finde de som jeg leder efter, så derfor håber jeg lidt på at der er nogen herinde der ved lidt om det.

Det jeg godt kunne tænke mig at vide er, om der på afgiftsfrie offentlige parkeringspladser, er en maksimumstid man må holde der. i knap 2 måneder, har der bl.a holdt en varebil på samme parkeringsplads - UDEN at være blevet kørt i eller flyttet én eneste gang. Dvs. at den altså optager en plads. Endvidere, så kunne jeg godt tænke mig at høre ad, om man skal søge tilladelse til at bruge 3-4 parkeringspladser døgnet rundt til en kæmpe container.

Vi er på den her gade, rigtig mange der har bil, men der er åbenbart nogen der nyder godt af at udnytte at der ikke er afgift på parkeringspladserne, og derfor optager unødvendige pladser, hvilket er irriterende og frustrerende.

Er der nogle almene regler for hvor lang tid en bil må holde stille uden at blive rørt? I det her tilfælde 2+ måneder, uden at blive rørt.

Med venlig hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Containere, skurvogne etc. skal man søge kommunen om tilladelse til at have stående, og nogle kommuner opkræver en afgift for dette f.eks. KBH. Men en bil? Nej vel, ikke så længe der er plader på.

Vildt nok at det kan frustrere og irritere dig, men du må jo synes du har mere ret til pladsen end andre ;-)

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

M:

..Vildt nok at det kan frustrere og irritere dig, men du må jo synes du har mere ret til pladsen end andre ;-)

Nej, ikke end alle andre. End den pågældende? Ja, bestemt. Personen har ikke rørt bilen i over 2 måneder, og der er i forvejen stor kamp om pladserne, så ja - det kan frustrere mig en smule. Hvis bilen kørte på arbejde dagligt, kom tilbage og fandt en ny eller den samme plads, så ville det ikke være noget problem.

Men så længe at den bare holder stille UDEN at blive flyttet, så tænker jeg lidt at den må høre til et andet sted.

Måske er det mig der er lidt smålig, for hvad er én plads fra eller til? Men i det her tilfælde hvor der er 20-25 parkeringspladser til over 100 lejligheder, så synes jeg måske det er fair nok at være lidt negativ :)

Med venlig hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Eneste mulighed for jer beboere på vejen ville være at købe vejen af kommunen, så den bliver privat - meeen det bliver nok ikke så nemt. Og det bliver dyrt, da I jo så selv skal betale for vedligeholdelse også fremover. :)
Jeg synes at kan mindes et forsøg som blev dokumenteret af TV, hvor en række villaejere fik overdraget deres vej og hvor de selv skulle afholde det arbejde og de udgifter, der er ved sådan en vej. De havde vist ikke så meget lyst til at beholde vejen privat derefter så vidt jeg husker.

Personen som har parkeret sin bil der har selvfølgelig ligeså meget ret til at holde der som I har. Han/Hun har vel betalt sin vægtafgift og dermed betaler personen også for at holde der.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Madsen:

M:

..Vildt nok at det kan frustrere og irritere dig, men du må jo synes du har mere ret til pladsen end andre ;-)

Nej, ikke end alle andre. End den pågældende? Ja, bestemt. Personen har ikke rørt bilen i over 2 måneder, og der er i forvejen stor kamp om pladserne, så ja - det kan frustrere mig en smule. Hvis bilen kørte på arbejde dagligt, kom tilbage og fandt en ny eller den samme plads, så ville det ikke være noget problem.

Men så længe at den bare holder stille UDEN at blive flyttet, så tænker jeg lidt at den må høre til et andet sted.

Måske er det mig der er lidt smålig, for hvad er én plads fra eller til? Men i det her tilfælde hvor der er 20-25 parkeringspladser til over 100 lejligheder, så synes jeg måske det er fair nok at være lidt negativ :)

Med venlig hilsen
Morten

Har du overvejet om ejeren evt. kunne være rejst bort for vinteren? Det er jo ikke hverken ulovligt eller unormalt.

Hvis du mener det kunne være en stjålet bil der er efterladt, er det tilladt at kontakte nærmeste politistation og bede dem undersøge det ud fra nr.pladen.

Og bortset fra det, så er det ikke ulovligt at holde på en p-plads uden speciel tilladelse, når der ikke er skiltet om det.

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tror jeg nu ikke at han/hun er. Det er en stor varebil, hvor der faktisk på et tidspunkt var smidt en orange seddel på, om at vægtafgift osv. skulle betales, og at pladerne var blevet fjernet til regningerne blev betalt. Der ér kommet plader på igen.

Jeg mener heller ikke at der bør være en speciel tilladelse til at holde på parkeringspladsen. Spørgsmålet er mere om der er en regel for en rimelig grænse. I min optik er 2+ måneder på en offentlig parkeringsplads, hvor der er mange der leder efter en plads egentlig bare lidt urimelig. Er der ingen overordnet regel, så er der ikke noget at gøre ved det, men jeg er sikker på at jeg ikke er den eneste der ville have det sådan.

MSkovmose - Ja, det har han vel lov til, men vel indenfor rimelighedens grænser tænker jeg. Det er derfor jeg leder efter en specifik regel omkring det. Det er bare irriterende at køre forbi den bil HVER eneste dag og vide at den bare holder dér. Om det er til opbevaring af diverse ting - jeg aner det ikke, men det er sgu en ret stor varebil med ret meget plads i.

Er der ikke noget jeg kan gøre ved det, så er det jo bare sådan :) Er der derimod noget jeg KAN gøre ved det, så gør jeg det. Det er ikke for at være flueknepper, men der er formentlig andre som kan bruge pladsen mere fornuftigt.

Det kan selvfølgelig også være, som førnævnt, at der er en logisk forklaring på hvorfor bilen bare holder der uden at blive brugt til noget som helst..

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det problem findes mange steder og også hvor jeg bor. Men det jeg har gjort er, at kende sit nærområde bedre. Hvis den offentlige p plads er fyldt ved mig, kører jeg rundt og ofte kan jeg alligevel holde tættere ved hvor jeg bor i gågang, end at holde på pladsen. Forskellen er, at alle vil køre ind på pladsen, hvortil jeg stille kan køre rundt og kigge, for det gør folk ikke som ikke kender området.

Men udover det, kan du forhøre dig hos kommunen omkring preglerne på den ønskede vej.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)