Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til en mundtlig kontrakt.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er lidt i knibe...og har vist brug for et par vakse hoveder.

Sagen er den, at jeg skulle lave et photoshoot af en tøj collection, og vil ha en video kamera mand med over, der også skulle stå for at lave en video film, dvs optage film og redigere.under 2 minuts varighed.. 

Så møder jeg en Pige tilfældigt under et iværksætter kursus, hvor vi hygge snakker, og bliver meget interesseret i mine projekter, og selv startet på at lege at filme, og redigere.

Hun tilbyder at gøre det gratis, fordi så kan hun også bruge det som en eksperiment, og vise det i sit eget portfolio, som referance. Det bliver vi enig om. Dagen før fotoshoot, melder hun syg, og bakker lidt ud, fordi hun bliver irriteret over jeg betaler Fotografen for hans arbejde, og vil ha ca 6000 kr hvis hun skulle lave den film. Jeg bliver irriteret og siger, det var jo ikke aftalen. Men vi går med til at hun så laver det hele for 1500 kr inklusiv moms, og jeg også kan se hvordan hun arbejder, for jeg kendte hende jo ikke.

For gøre det meget kort, så har jeg set videoen, og det er ikke særligt godt det resultat hun er kommet frem til (midlest talt meget elendigt), og hun har ikke fulgt de instrukser og guidelines jeg bad hende under redigering, der er kommet mange sjove effekter, slow motions, or tekster der kommer ind og ud, og det hele er blevet noget værre amatør projekt. Nu siger hun, at hun har brugt over "40 timer" på det, og vil ha ekstra betaling hvis jeg skal lave yderligere ændringer på filmen. Problemmet er den, at hun har slet ik henvendt til mig, og jeg har slet ikke haft mulighed for at følge med i processen, hvordan det gik til med redigering, på trods af jeg har ringet, kontaktet over fb sms, der har været en meget sparsom kommunikation, og stort set igennem telefonbesked-svaren. Jeg har slet ikke været med under processen, og det er lavet efter hendes eget "eksperimenter".

 Hvis hun havde brugt de første 10 timer, eller 15 timer, og jeg har været med til at styre processen, så var jeg med inde over processen, men det blev jeg aldrig...

Hun vil nu ha penge for sit arbejde, og det er nu 1500 kr eksclusiv moms, som slet ikke var aftalt. Og yderligere 2 timer for fin pudsning, og hun er go til at forklare hvordan hun skal ha penge... 

Det hele drejer sig mere om penge end projektet, og det var ikke udgangs punkt.

Nu er det sådan, at hun vil ha flere penge, og ellers så får jeg ikke det materiale. Jeg ringer og kontakter hende igen, og skriver så, at hvis hun ikke kontakter mig, så annulerer jeg projektet. Men det har jo ikke været ment at annulere projektet, men kun hvis hun ikke vil kontakte mig, for at gi hende en "løftet pegefingre" 

Nu siger hun, at "jeg" har aflyst aftalen, og kontrakten, derfor så beholder hun materialerne. Jeg står der og taber munden. Hmmm hvad gør man i min situation...

mvh

Zahid

 

Fra tune
Tilmeldt 20. Dec 10
Indlæg ialt: 123
Fra  tune brolægger firma Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis resultatet i forvejen er utilfredsstillende, er det så ikke bare at se det som tabt tid, og så gør brug af din oprindelige fotograf istedet for? Går ikke ud fra hun kan bruge det materiale hun tilbageholder til noget..

tune brolægger firma er en mindre brolægger virksomhed , som udfører opgaver på hele sjælland.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Zahid

Det kan godt lyde som om I ikke havde helt klare aftaler inden I gik i gang med optagelserne. Eller rettere du havde en klar forståelse af, hvad I havde aftalt og det havde hun også. Det var bare forskellige opfattelser.

Jeg tror, I bliver nødt at at blive enige om, at I har opfattet jeres aftale forskelligt og I må finde et kompromis på jeres uoverensstemmelse. 

Det du så har lært, er at aftaler skal være skriftlige. Læs her hvordan man laver aftaler mellem virksomheder. 

mvh

Mogens

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)